Ik zou graag een kaart willen maken met de routes die we willen volgen .Je ziet het soms eens bij iemand zijn verslag zo’n kaart met de afgelegde weg die dan in één kleur van punt a naar punt B loopt . Maar ik weet niet waar ik moet zoeken om dat te maken .
Welke site ,programma moet ik daarvoor gebruiken of wat bestaat daarvoor ?
Ik zie geen gekleurde lijntjes verschijnen op google maps . Heb het geprobeerd ,je moet toch je route ingeven maar daar verandert niks , ik wil het ook kunnen afdrukken bv .
Hieronder een voorbeeldje van wat er met google maps kan, zo’n kaartje is ook samen met de route op papier af te drukken of te importeren in een beeldbewerkings programma.
Als dit niet is waar je naar op zoek bent laat dan even weten wat wel de bedoeling is.
Ja die kan ik inmiddels ingeven dan verschijnt de lijn hoe je rijdt .Maar ik had het op zo’n kaartje dat je helemaal de route kan zien die maakt dan bv een cirkel met alle plaatsen van heen en terugweg met de namen die je intikt van de plaatsen die je aandoet . Als ik er eentje kan vinden van een verslag dan plak ik hem hier even ,zodat de bedoeling duidelijk is .
Ik heb het gevonden :idea: ,ik had niet gezien dat er onderaan stond "bestemming toevoegen " Ik ben nu de ganse reis aan het uitstippelen . Kan ik dat dan kopiéren voor in een verslag zoals jij nu gedaan hebt ?
Dat kan ook hoor, als je rechts klikt op de kaart kan je punten toevoegen.
[directions from here]
[directions to here]
[add destinaton]
Als je de route op een later moment wil kunnen terughalen of wil delen met anderen via een URL dan moet je eerst inloggen op je google account en vervolgens via [My Places] + [Create map] kan je een kaart maken die je later terug kan roepen. Op zo’n kaart kan je ook markers plaatsen.
Wil je iets grafisch maken zoals in het voorbeeld hieronder dan zal je met photoshop aan de gang moeten. En dan is een cursus of (zelf)studie wel aan te bevelen.
Een google account heb ik niet . Die moet ik dan eerst aanvragen .
Maar ik heb wel de route kunnen vastleggen voor een stuk ,via printscreen opgeslagen . Om later af te drukken . Dank je hoor .
Leuke poster tegen pesten ,ik denk dat ik hem al eens gezien heb .