Routekaart in weblog

Wie kan mij vertellen hoe ik in mijn weblog een routekaart kan toevoegen; zodat de thuisblijvers kunnen zien welke weg wij volgen? Wij hopen over ruim 14 dagen (om precies te zijn 18 september)naar Canada te gaan. Dus graag voor die tijd nog even een reactie.

In Google Maps kun je m.b.v. de routeplanneroptie een route uitstippelen die je volgt. Je kan zelf een andere route kiezen door de routelijn met je muis naar een andere weg te trekken (ik hoop dat mijn omschrijving snapt).

Vervolgens kun je vanaf je weblog een link plaatsen naar Google Maps door rechtsboven op “Link” te klikken. Om het extra op te leuken kun je een screenshot maken van de kaart, verkleind als foto plaatsen in je blog en de afbeelding als link gebruiken (wederom: ik hoop dat dit duidelijk genoeg is).

Het hangt van je gebruikte weblog af of je een werkbaar Google Maps veld direct in je pagina kan plaatsen: hiervoor moet je HTML kunnen gebruiken (de WereldWijzer blogs kunnen dit bijvoorbeeld niet).

Succes met puzzelen!

1 like

Bedankt voor de tip; maar heb het anders opgelost. Aangezien onze trip over een groot gedeelte van Canada gaat; is het erg lastig om de lijn vast te houden en te verslepen. Ook tussenstops vond ik niet geweldig; dus heb ik een foto van een kaart gemaakt en die in paint gewijzigd. Ik heb dan weliswaar geen “lopende lijn”; maar is in ieder geval duidelijk wat de bedoeling is. Je kunt eens kijken op www.janenmar.webs.com. Heb niet zo heel erg veel tijd meer; want we gaan volgende week zaterdag vertrekken.