Route Udon Thani - Ko Chang

Hallo allemaal,

ben ik weer met een vraagje:

Als we vanuit Udon Thani naar Ko Chang willen, moeten we dan per se via Bangkok of kunnen we ook via een andere verbinding gaan?

Hoor het weer graag, dank je wel weer!

Groet
Christel

Er rijden rechtstreekse bussen van Udon Thani naar Rayon,éénmaal aangekomen een bus nemen naar Trat waar je de boot kunt nemen naar Koh Chang!!

Hoi Christel,

Je kan niet rechtstreeks van Udon naar Trat(Koh Chang) je kan wel de bus nemen naar Rayong en van daaruit overstappen op de bus naar Trat. Het is een lange maar wel een mooie busreis :slight_smile: Je kan ook indien je dat wil natuurlijk >>> van Udon naar Trat bv met Bangkok Airways

Rik

Haha Georges,
Ik was net bezig met me antwoord zie ik dat jij hetzelfde zegt lol2

Nou twee identieke antwoorden,zal zeker wel juist zijn onze informatie!!lol2

Haha ja dat zal het zeker zijn Georges!

Bangkok Airways vliegt enkel vanaf Bangkok en Samui naar Trat. Geen vlucht dus tussen Udon en Trat vrees ik :stuck_out_tongue:

Wim

Ik wist het ook niet helemaal zeker daarom zetten ik er ook maar bv bij,gaat er helemaal geen vlucht van Udon naar Trat Wim?

Vliegmaatschappijen:Nok Air,Air Asia Thai airways vliegen van Udon airport rechtstreeks naar Bangkok.
SGA vliegt van Udon Thani naar Chiangmai.
Er zijn geen vluchten naar Trat,Rik!!

Dank voor jullie reacties. Weten jullie toevallig ook hoe lang de bus erover doet tot rayong? En dan hier wellicht nog nachtje blijven? en dan vanuit rayong naar trat, hoe lang duurt dat ongeveer?
Is het via deze route wel sneller dan met bijv. Trein naar bkk en vanuit bkk naar trat?

Tnx weer!

Groet,
Christel

Ik denk dat je van Udon thani naar rayon wel 13uur zoetjes op de bus zit.
Van rayong is het ongeveer nog 41/2 rijden(denk ik)naar Trat!
Van Bangkok naar Trat? weet alleen dat de afstand zo’n 390km bedraagt! dus je kunt ongeveer uitrekenen?schat zo’n 61/2 a7uur!(zal er niet ver naast zijn denk ik?)

Het duurt ongeveer 3 tot 4 uur vanuit Bangkok tot aan de ferry naar Koh Chang. Dit is met een minibus service die vertrekt aan het Victorymonument.

Neem je echter een van de overheidsbussen die van zowel Ekamai of Morchit vertrekken, dan ben je wel een uurtje langer onderweg. Mijn voorkeur gaat uit naar de busdienst die vanuit Ekamai vertrekt. Deze is iets sneller en gaat ook tot aan de ferry.

Even terug over die vluchten >>> Er zijn geen andere maatschappijen die op Trat vliegen omdat de luchthaven en dus ook de landingsbaan in prive bezit zijn van Bangkok Airways. Net hetzelfde zoals op Samui trouwens.

Wederom tnx!! We twijfelen namelijk een beetje tussen de eilanden Koh Samet, Koh Chang of Koh Phi Phi (en we zullen het hgw pas ter plekke echt bedenken als we zicht hebben op het weer).
Maar als ik het dan goed begrijp, is het voor Koh Samet het handigst om vanuit Udon Thani de bus naar Rayong te nemen. Voor Koh Chang is het dan het handigst om vanuit Udon Thani de nachttrein te nemen naar BKK en vanuit daar dan dus bus naar Trat. En voor Koh Phi Phi zouden we vanuit Udon Thani kunnen vliegen naar Phuket en hier de boot nemen naar Phi Phi.

Dus alles is nog mogelijk en het ligt ook aan het weer!

Groet
Christel

Nu ikzelf ben fan van Koh Samet,het ligt maar 200km vanuit Bangkok.ben er al een paar keer geweest(in de weekdagen zie je daar niet veel volk op het strand,zo heb ik het liefst)Natuurlijk de bereikbaarheid is voor mij een +punt. In Bangkok vertrekken er dagelijks regelmatig bussen vanaf Bus terminal Oost (Ekamai Bus Station) naar Ban Phe in Rayong.Vanaf Ban Phe pier neemt u de boot naar Koh Samet in ongeveer 30 minuten varen.