Momenteel bezig mijn vakantie van 7 weken te plannen. Hieronder zoals het er op dit moment uitziet. Wat zijn volgens jullie knelpunten of wat zouden jullie anders doen?
Amsterdam - Mexico City
Mexico City Mexico City
Mexico City - Oaxaca
Oaxaca
Oaxaca - San Cristobal de Las Casas
San Cristobal de las Casas
San Cristobal de las Casas
San Cristobal - Palenque
Palenque
Palenque - Flores
Flores
Flores - Lanquin
Lanquin
Lanquin -Quatzaltenango
Quetzaltenango
Quetzaltenango
Quatzaltenango
Quetzaltenango - Panajachel
Panajachel
Panajachel
Panajachel - Antigua
Antigua
Antigua
Antigua - Copan
Copan
Copan - Roatan
Roatan
Roatan
Roatan
Roatan - Livingston
Livingston
Livingston (Rio Dulce)
Livingston - Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker - Campeche
Campeche
Campeche - Celestun
Celestun
Celestun - Merida
Merida
Merida
Merida - Valladolid
Valladolid
Valladolid - Tulum
Tulum
Tulum
Tulum - Cancun - Amsterdam
Mijn eerste reactie: langer in Oaxaca blijven en dan in Yucatan wat inkorten, bijvoorbeeld een dag korter in Mérida. Oaxaca is echt een heel bijzondere stad met prachtige bezienswaardigheden in en om de stad, en weer totaal anders dan al het andere dat je gaat zien op je reis. In Yucatan is de sfeer in de verschillende steden toch wat meer vergelijkbaar, en de omgeving wat minder interessant (vlak, heet, lage begroeiing). Mérida kun je ook prima in 1 dag zien.
Thanks! Campeche en Celestun sla ik misschien wel over dan. Nu is het zo dat ik 's ochtends aankom ik Oaxaca en die dag is voor Monte Alban en Oaxaca zelf. De 2de dag is voor Hierve El Agua en misschien Mitla en anders ook voor Oaxaca zelf. Die nacht neem ik de bus naar San Cristobal.
Tulum is ook een optie waar wel een dag te schrappen is. Op zich een leuk stadje (of dorpje) maar er is niet zo heel veel te beleven (behalve een prachtig strand). Als strand-hangen niet de reden is dat je naar Tulum gaat zou je er een dagje kunnen schrappen.
Ik woon en werk hier in Quetzaltenango, Guatemala … al lange tijd … werkend in toerisme … dus als ik ergens kan mee helpen … dan schrijf je maar … info@adrenalinatours.com
Wij zijn nogal sterk in de streek & in Quetzaltenango … spring maar binnen !
ben van plan in Coban te verblijven. Vandaar een dagje naar Semuc Champey.
Ik neem vanuit Coban heel vroeg een bus naar Guatemala City (gaan 'tussen 2am en 6 am om het half uur en daarna om het uur) Ik wil dus vroeg in Gua City zijn zodat ik op tijd de bus naar Xela kan nemen. Een rit van 4 uur.
Volgens de LP moet het te doen zijn. Ben jij het hiermee eens of heb je een andere optie?
Geen probleem … kan met de bus MONJA BLANCA vanuit COBAN en dan aansluiten met LINEA DORADA www.lineadorada.info … die vertrekt om 08 am . Beide busstations zijn vlakbij elkaar … in de hoofdstad. Veel succes , Patrick . 53085106