Eind april ga ik de route van King’s Canyon NP naar Death Valley NP afleggen. Aan de reacties die ik hier lees, maak ik op dat de meeste mensen via Bakersfield rijden. Wanneer ik echter op de kaart kijk, lijkt het me mooi om via Highway 99 door het Sequoia’s National Forest te rijden naar het Isabella Lake om vervolgens door te rijden naar Death Valley NP. Ik kan alleen weinig vinden over deze route en vraag me dus af hoe dit zit.
Iemand ervaring met deze route en weten jullie of deze uberhaupt begaanbaar of open is voor auto’s?
99 is de oude 4 baans snelweg door het hart van Ca en de enige snelle route voordat I5 werd geopend. Hij is zeker geen scenic route. Van Kings Canyon neem General Hw door Sequoia NP naar Three Rivers (130 bochten) naar Exeter (murals) en 65 naar Bakersfield. Van Bakersfield loopt 178 langs Kern River naar Lake Isabella en naar 395. Onderweg kan je nog Joshua trees bewonderen. 178 is een prachtige route maar niet sneller dan via Bakersfield, Tehachapi en Mojave. Wel veel mooier dus.
Je kan van Seki niet dwars door de Sierras naar 395. De binnendoor routes vanaf Portville naar Kernville moet ik je beslist afraden. Steil, langzaam en bochtig. Reken op een lange rit van Kings Canyon naar Death Valley.
Yeehaw