Route Jakarta en Bali

Hallo!

Ik ga in juli 3 weken met mijn vriend rondreizen door Indonesie. We hebben nu alleen nog maar een retourtje op Jakarta geboekt dus alle opties staan nog open. Ik heb de volgende route bedacht en benieuwd wat jullie er van vinden en of ik er aanpassingen aan moet maken.

Dag 1: ( 9 juli): Vertek dusseldorf
Dag 2: Aankomst Jakarta
Dag 3: Jakarta
Dag 4: Yogjakarta
Dag 5: Yogjakarta
Dag 6: Yogjakarta
Dag 7: Yojakarta
Dag 8: Melang
Dag 9: Melang
Dag 10: Bromo
Dag 11: Ijen
Dag 12: Lovina
Dag 13: Lovina
Dag 14: Ubud
Dag 15 : Ubud
Dag 16: Ubud
Dag 17: Nusa lemborgan
Dag 18: Nusa lemborgan
Dag 19: Nusa lemborgan
Dag 20: Nusa lemborgan
Dag 21: vlucht naar jakarta
Dag 22: 30 juli (vertek)

Verder heb ik nog de volgende vragen:

1. De laatste dagen willen we graag relaxen bij een mooi strand. Ik zat eerst te denken aan de Gili eilanden maar lees hier erg verschillende verhalen over, en gezien de korte tijd las ik dat Nusa lemborgan ook erg mooi is. Iemand ervaring?
  2. Is het handig om een toer te boeken tussen melang en bali (om de bromo vulkaan en ijen krater te zien ) of is dit ook makkelijk zelf te doen?
  3. zou het handiger zijn om bali en lombok te combineren (gezien de tijd)?

Hopelijk hebben jullie veel tips! Zoveel moois en op dit moment helaas zo weinig tijd.
Groetjes Janneke

Ik zou de route precies andersom doen.

Op 18 juli is het eind van de ramadan. Veel Indonesiërs gaan dan op pad, bussen en treinen zijn overvol, hotels zijn soms lastig te vinden (en duurder) en je staat heel lang in de file.

Zie ook het artikel wat ik schreef over reizen tijdens de ramadan: IkReis - Indonesië en de Ramadan 2023.

Als je de route omgooit kom je 22 juli op Java en is begint daar het normale leven weer op gang te komen.

Persoonlijk vind ik je tijd in Ubud wat kort, maar je kan ter plekke beslissen een dag langer te blijven en bv. Malang over te slaan.