Weet iemand misschien een andere route voor de grensovergang tussen Slovenië en Kroatie.
Ik bedoel die grensovergang op die berg, da’s een ramp voor auto en caravan als het druk is.
Ik heb mij laten vertellen dat er een andere route is en hoop dat iemand mij dat kan vertellen.
Alvast bedankt.
Welke grensovergang op die berg bedoel je nu eigelijk?
ik denk dat de grensovergang bij Koper bedoeld wordt.
daar heb je die stijle berg waar vaak file staat
Wij zijn daar ook altijd overheen gegaan en ik vond dat altijd doodeng!! Ik weet eigenlijk niet waar die andere route is. Weet wel dat we een keer via Maribor zijn gegaan en daar is het een normale grensovergang.
Ik zou zeggen; ga door de Karawankentunnel en dan via Ljubljana. Van hieruit kun je over Rijeka naar Istrie of naar Krk of nog verder naar beneden.
Wil je nog verder naar het zuiden, dan is Maribor-Zadar-Split een optie
Je bedoelt de overgang naar Kastel en die is voor caravans inderdaa vrij steil.
Er zijn ook andere overgangen en voor een caravan is Buzet wellicht de beste, heb je de minste problemen. Maar…de snelweg van Ljubljana naar Koper kent ook meer dan genoeg steile stukken, dus mocht de auto dat niet trekken dan zou je kunnen denken aan Tarvisio - Udine - Trieste en dan naar Buzet. Dan heb je ook de Karawanken tunnel ontweken, moet je alleen tol betalen in Italië.
Er is ook een route door Slovenië om de tol te omzeilen, maar dan moet je dus wel via Italië komen en niet via Oostenrijk.
Bea1947 geeft het juiste antwoord!
- Nederland - Koln ( A3 )
- Koln - Munchen ( A3 )
- Munchen - Salzburg( A9 - A99 - A8 )
*salzburg - Villach ( A1 - A10 - A11 - A2 ) - Villach Ljubljana ( A2 - A1 )
- Ljubljana - Pula ( A1 - E751 - H5 )
- Hier grens overgaan en dan D21-D200 aanhouden ( nieuwe snelweg )
Deze nieuwe weg zakt helemaal tot Pula aan toe en passeert dus Nivgrad - Porec - Vrsar - Rovinje - Fazana tot aan Pula!
Hele goede reis!
PS: vergeet geen vignet te kopen voor Oostenrijk en Slovenie.
Pas op voor de flitspalen boven de borden bij Frankfurt en bij alle tunnels Oostenrijk - Slovenie.
Ben ook eens geflitst bij Neuwied.100 toegestaan en ik ging 138 : €70 met verwerkingskosten €99.40.Eigen schuld,dikke bult maar toch een stuk goekoper dan Nederland.Verder is het ook uitkijken bij Würzburg op die helling.
Ik weet wat je bedoelt. Hier ben ik ook naar op zoek. Ik heb een keer iets gehoord dat je bij Koper langs het water kunt rijden. Dat je dan bij de rotonde, na de grensovergang, in Kroatië binnenkomt. Hier zou je makkelijk door kunnen rijden. Als iemand mij kan zeggen wat we in Koper moeten volgen, graag.
Is heel eenvoudig. Gewoon rechtdoor blijven rijden en de afslag naar rechts (borden Pula) laten voor wat ze zijn.
Geloof dat is aangegeven Portoroz en dat volg je gewoon. Echter, die weg is niet geheel rustig, sterker nog, staat in het weekend volop file.
Via Buzet is nog altijd het rustigst, maar dan moet je dus wel even goed op de kaart kijken, anders mis je de afslag geheid. Bij Buzet ook de minste problemen met de douane.
Wel overal goed aan de snelheid houden, want toeristen zijn in deze crisistijden een makkelijke prooi voor een politiestaat waar ze om geld zitten te springen. Vergeet dus ook niet het vignet voor Slovenië te kopen indien je gebruik van de snelweg wilt maken.
Vergeet dus ook niet het vignet voor Slovenië te kopen indien je gebruik van de snelweg wilt maken.
Je komt elke keer door een soort poortje, waar ze je filmen,
of je het vignet erop hebt zitten.
Wij waren 3 weken geleden daar, kan zeker aanbevelen om
over de 61 naar beneden te rijden, niet via Wurzburg, een een en al file…