Hey,
wij gaan dus met 2, voor de eerste maal zo ver!!!, deze zomer voor 7 weken naar BKK, Laos en Cambodja…
Ik wou is even horen of er nog steeds een trein reist van BKK naar Huay Xai, want had berichten gehoord dat dit misschien niet meer zou zijn?! Ik volg de site seat61 als informatiepunt, is dit een correcte?
Vanaf Huay Xai is het nog twijfelen waar we een jungletocht zouden doen, Green Discovery is een aanrader lees ik overal, klopt dit? Maar prijzen (200euro per persoon) vind ik persoonlijk wat veel…Is er in de buurt van Huay Xai niet verschillende organisaties die dit doen?
Bedoeling is om met de trein van Bangkok zo naar Noord-Laos te gaan, daar jungletocht, Luang Namtha te doen en zo verder te reizen naar Nong Khiaw om daar de boot te nemen naar Luang Prabang! Strak plan?
Bedankt alvast people! :dag:
Green Discovery is zeker aan te raden. Met deze organisatie hebben we een 2-daagse tocht gedaan vanuit Luang Namtha. Andere organisatie zijn meetal goedkoper, maar je moet heel goed opletten waar je exact naar toe gaat. Zo heb je bijv in de omgeving van Luang Namtha meerdere rivieren waarover je kunt kanoen. Maar er is er maar eentje waar je aan 2 kanten oerwoud hebt en hier heeft Green Discovery als enige organisatie de kanoe-rechten voor. Bij een andere organisatie ga je dan op een mindere rivier kanoen. In Luang Namtha heb je 1 straat met wel meer dan 10 organisaties. Ga vooral rondkijken bij meerdere organisaties en laat je goed informeren wat je kunt/wilt doen. Vanuit Huay Xai weet ik niet wat voor trips er te organiseren zijn, maar ik zou deze eerder in Luang Namtha boeken omdat Huay Xai meer bekend is vanwege de grensovergang. In Huay Xai kun je uiteraard wel de super gave Gibbon Experience boeken.
Van de trein en ook Nong Khiaw naar LP weet ik helaas niet.
Dit omdat we vanuit China Laos zijn binnen gekomen naar Luang Nam Tha naar Gibbon Experience naar Huay Xai naar Luang Prabang. Misschien zie je op onze site wel interessante dingen voor je reis: deefennoortje.shareyourstory.nl
Heel veel reisplezier, Vinnie! Gaat zeker super worden!
Hey Thanks voor de reactie en het is duidelijk dat Green Discovery zeker de aanrader is en bedoeling is ook om vanuit Huay Xai naar Luang Namtha te trekken om daar een tocht te doen maar mag ik eigenlijk onbeleefd zijn en is vragen hoeveel jullie betaald hebben voor zo’n 2daagse tocht? Om er een idee van te krijgen…
Alvast bedankt he!!!
Tot hoors…
Hey! Zo onbeleefd is het niet hoor! Prijs was 141 US-dollar per persoon voor “Multisport” (2 daagse trekking met dag 1 trekking (lopen), dag 2 in de ochtend kayakken en dag 2 in de middag mountainbiken). Dit was eind 2010. Prijs was afhankelijk van de grootte van de groep. Onze groep bestond uit alleen ons tweetjes. Niet echt sprake van een groep dus
Maar voor ons was dit dus niet gunstig omdat je dan wel meer betaald. Maar we wilden wel graag, dus maar gedaan. Kijk anders 'ns op: Green Discovery Laos Je kunt hier alvast checken wat er is en je kunt ook de prijs opvragen, zag ik net. Afdingen bij Geen Discovery is ons daar niet gelukt. Bij de lokale burootjes lukt dat wel was onze ervaring.
greetz!