Sinds etelijke jaren is een algemeen rookverbod op vliegtuigen van toepassing.
Voor de één een verademing voor de andere zoals mijzelf een hel!
We weten dat een nonstopvlucht naar Bangkok 11uur duurt,zou het dan niet heerlijk zijn om af en toe een sigaretje op te steken?
Ben jij voor een algemene rookverbod in Vliegtuigen?
Voor korte vluchten,zou men een algemeen rookverbod moeten behouden?,en alleen voor lange afstandsvluchten het rookvebod met bepaalde regels in acht te versoepelen?
Zou je eventueel een toeslag willen betalen om te roken in het vliegtuig?
U kan hieronder eventueel u stemgedrag uitleggen!
Wat dacht je van 2 soorten vluchten? De wel en de niet rokers…
Gewoon rookverbod in stand houden. Wie wil roken gaat maar even buiten staan…
Nah, alle gekheid op een stokkie, tegen een afgesloten rookruimte zou ik op zich geen bezwaar hebben. Probleem is echter dat dat een paar zitplaatsen zal kosten, en dus geld. Iets wat uiteraard simpel op te lossen is door een toegangsprijs voor die ruimte te vragen ter compensatie. De grote vraag is dan uiteraard hoeveel een roker over heeft voor z’n nicotine-shot, en of dat het dan rendabel maakt.
Beste oplossing: afkicken…
Ook al ben ik een roker en steek ik na een lange vlucht altijd meteen een sigaret aan in het eerste rokershol dat ik op een airport tegenkom, toch ben ik tegen roken in het vliegtuig.
Mss als er een geheel afgesloten ruimte zou komen, dat ik dan voor zou zijn, maar zoals WizardOfOss al zegt, gaat dat weer ten koste van stoelen en zal het geld kosten.
Het moet in ieder geval niet zo worden als in het verleden, dat het t/m bijvoorbeeld rij 40 niet roken was, en vanaf rij 41 roken. Voor de mensen die niet roken, is dat natuurlijk niet te doen.
Nu voor korte vluchten hoeft het niet voor mij!Maar ik vind dat bij langere vluchten het rookverbod moet word versoepeld,zoals wizardofoss het halvelings al heeft vermeld,een rookcabine vanachter in de vlieger,degene die wilt roken kan mits een toeslag gebruik van de rookkamer.
Er waren al plannen in het verleden om toeslagen te vragen ,15euro voor 10 minuten rookplezier.
Ook stoort het me enorm dat je in schiphol niet aan de bar (toog)mag roken,wat vinden jullie daarvan mensen?
ben voor een algemeen rookverbod op lange en korte vluchten, heb geen zin om mee te roken met anderen.
:chin:Sluit me bij Baco aan er is niks zo erg als in de stink lucht van sigareten te zitten .![]()
![]()
Ik ben zelf (voorlopig) nog roker, maar roken op vluchten? Neen, dan begrijp ik de medepassagiers wel als ze niet in mijn 2dehands rook willen zitten.
Wat ik op sommige luchthavens wel mis is een rookkamer. Daarmee stoort de roker niemand. Op Zaventem en Suvarnabhumi heb je ze nog, maar bv. op Heathrow (één vd grootste en drukste luchthavens van Europa) is het kinnekloppen.
graag zou houden rookvrij, als ex roker snap ik de behoefte, maar ik zit tegenwoordig liever in niet rook vliegtuigen en cafe´s enzovoort.
Nu als je in afgesloten ruimte zit in het vliegtuig dan heeft er niemand toch last van?
Jelle op Zaventem waar staat die rookkamer,voorbij de immigratie of juist aan de gate?
Wat de klanten er ook van vinden: rookverbod gaat nooit afgeschaft worden.
Ondanks dat ik rook en daar soms van kunt genieten maar mijzelf ook dikwijls afvraag waarom rook ik…kies ik voor handhaving van de bestaande verordening.
Gewoon alles bij het oude laten, de mensen zijn er aan gewend.
Ik vind rooklucht vreselijk en bovendien ongezond. Ik verbaas me er juist nog wel eens over dat het “vroeger” was toegestaan in de trein en het vliegtuig te roken. In mijn ogen ronduit absurd, en ik denk dat over 100 jaar iedereen daar net zo over denkt (net als wij nu de open riolen uit de Middeleeuwen maar ranzig vinden).
Aan de gates. Halverwege de terminals is er een café/snackbar. De rookkamer ligt net daarachter.
Nu als je afgesloten bent door een gesloten compartiment ,zie ik toch geen probleem wat betreft de rookhinder,die jou kant opkomt!
George lekker doorroken hoor, ik heb gerookt weet hoe lekker het is, maar ben ook blij er vanaf te zijn al 20 jaar inmiddels. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik pas nadat ik een tijdje niet meer rookte, rook wat er allemaal enorm stonk in omgeving van de roker. Rook gaat door kieren lijkt het, ik kom iedere week in een gebouw waar ook een luxe rookhol met flink afzuigsysteem is, maar het hele gebouw ruikt toch muf naar die rook.:was:
Altijd leuk en goed dit te vernemen, en zoals ik al vermelde rook ik nog steeds en vindt het echt heel vervelend dat ik dit doe en ondervindt dat het steeds “moeilijker” is/wordt om die stap te zetten, alles klopt het stinkt het neemt de adem weg en ruikt en ga zo maar door en toch nog roken…zo dommmmmmmmmm:mad:
idem ditto hier en ik ben dan nog een fervente sporter ;dus helemaal niet te begrijpen en soms verwens ik mezelf dat ik rook .
het voorschrift vd dokter ligt klaar maar vind altijd wel een reden om die pilletjes niet te gaan halen .
roken op het vliegtuig…, nee toch maar niet ; er zijn teveel niet rokers en het stinkt geweldig .
een rook kot hmmmm eerlijk gezegd heb nooit veel smaak van die sigaret maar de verslaving is groot …ik schaam me:o
Ik ben blij dat roken 1 vd weinige slechte dingen die ik nooit gedaan heb.
Eigenlijk is het wel een schijnheilig standpunt vd regeringen, nicotine is een vd meest verslavende drugs ter wereld maar dit is legaal alleen omdat men er flinke belasting inkomsten van heeft.
Ik zie het verschil niet tussen iemand die verslaafd is aan roken of blowen,