rooksnippers .... niemand ?

Vraag 1:Is er echt niemand die weet of je rookhout snippers kunt kopen op Bonaire?Ik vrees dat het er niet is,dus moet ik dat zelf ws laten invliegen?

Vraag 2:Eten ze op Bonaire geen gerookte vis dan?

p.s misschien een gat in de markt daar,een visrokerij ?

Ik heb nog veel meer vragen,maar ik doseer het een beetje.

Hallo,

Ik weet niets van Bonaire, maar rooksnippers zijn gewoon afval van een timmerman, probeer die te vinden. Met name eikenhout is geschikt, kijk op internet google hoe het te gebruiken.
Hier in Hongarije wordt heel veel gerookt, maar voor die snippers gaat echt geen enkele Hongaar betalen, laat staan importeren. Ik heb het hier ook nog nooit in een winkel gezien.

succes,
Sandra

Sandra heel erg bedankt dat je met me meedenkt,maar dat gaat hem ook niet worden vrees ik.Ten eerste wil ik goed rookhout,dus liefst en melange van bijvoorbeeld eikenhout en appelboomhout.Op bonaire groeit geen boom waarvan het hout geschikt is om te roken,er groeit alleen een enkele palmboom.De timmerman is misschien wel het beste idee,dan moet ik die man zien te vinden op Bonaire.Bonaire is 2x zo groot als Texel,er is haast niets,dus het zal toch per post moeten gaan als de timmerman niet zo veel sprokkeltjes over heeft.Hier in holland koop ik altijd kant -en klaar rookhout.Nu moet ik maar eens gaan uitrekenen wat het laten verzenden me gaat kosten.Sowiezo zijn er veel dingen die ik moet laten verzenden,want er is op Bonaire ook maar 1 supermarkt en als die het niet heeft wordt het lastig.Misschien kan ik beter op Curacao gaan wonen,daar is vast meer te krijgen. Hartelijke groet , Paul Lieverlui.

Ja, dat maakt het lastig, dat realiseer ik me niet…
Maarre er worden in Bonaire toch ook wel ramen en deuren, keukens, tafels gemaakt of komt dat allemaal van het vaste land?
Misschien een gat in de markt om het te laten komen van Venezuela, je zou dan moeten kijken welk hout daar makkelijk groeit en een mooie geur afgeeft voor het roken. Je laat een lading hout overkomen en versnippert dat zelf.

Ik hoor het wel hoe je je lekker rookspul gaat maken!!!
Sandra

Importeren uit venezuela ! eureka !Dat is wel een heel goed plan.Daar hebben ze vast wel geschikt hout.Ik denk dat het idd de oplossing is.Misschien begin ik wel een rokerijtje met een microkrediet !Sandra bedankt voor je idee.

lieverlui : ben je weleens op Bonaire geweest ??

Ja