Mijn man en ik willen graag 2 mnd. naar Bonaire of Aruba.
Weet iemand of het ene eiland veel duurder is dan het andere eiland?
Ik bedoel dan o.a. de boodschappen voor de 1e levensbehoefte.
We houden erg van snorkelen.
Kan iemand ons nog wat tips geven?
Met vr.gr. Ineke Manning.
Wij gaan al 5 jaar achter elkaar naar Bonaire voor duikvakantieās, dus ik kan je wel wat over Bonaire vertellen. Als je wilt gaan snorkelen het je een vergunning nodig omdat al het water om Bonaire valt onder het National Marine Park valt en is beschermd. De kosten zijn $ 12,50 per persoon per kalenderjaar. Deze vergunning is te koop bij alle duikscholen op het eiland.
Wat betreft de eerste levensbehoefte aan boodschappen zijn er een aantal supermarkten op het eiland o.a. Warehouse Bonaire en sinds eind november is er een nieuwe grote super geopend die zeer uitgebreid is en alles heeft wat Albert Hein in nederland ook heeft. Het prijsniveau is vergelijkbaar met Nederland. Wij gaan meestel naar de lokale supermarkten die Chineese eigenaars hebben en die zijn goedkoper als de twee bovengenoemde supermarkten. Alleen de verse groentes en vlees halen wij bij de grote supermarkten. Het uit eten kun je net zo duur maken als je zelf wilt, en het begint bij ongeveer $25,00 p.p. voor een eenvoudige maaltijd tot $ 75.00 tot $ 100,00 p.p voor zeer uitgebreid. Wat wel aan te bevelen is om een auto te huren, zonder auto begin je hier niet veel. Er zijn verschillende goede verhuurbedrijven op het eiland aanwezig, wij hebben goede ervaring met ABcarrental. Veel info over Bonaire vind je op internet bij www.bonaire.startpagina.nl.
@Klaziena : bon bini op Boneiru vandaag, ik ben er nog tot 20 december, veel plezier, het :zon02: schijnt dus ga naar het bekende Sorobon strand of het nieuwe beachgebeuren bij Spice