hallo beste mensen,
vorig jaar hebben wij een georganiseerde rondrit van 1500 km gedaan door het taurusgebergte van turkije. echt een aanrader! het was voor mij een eerste kennismaking met turkije. een land dat ik niet zo fijn vond maar nu moet ik mijn mening herzien. aangezien wij geen favoriet zijn voor een all-in-turkije-vakantie-in-een-hotel-waar-je niks-anders-doet, was dit dus een ideale start om turkije en de turken te ontdekken. wij hebben de combinatiereis van eci geboekt. echt goedkoop … hoe kan het ! (incl. ongeveer 200€ HP, pp!). Je moet wel de tapijten-juwelen-en leder-demonstraties erbij nemen; even verstand op ‘nul’ , dit hoort ook bij de charme van turkije . dit moet je ook eens meemaken en aankopen is nooit verplicht. iemand die wij leerden kennen op een andere vakantie gaf mij de tip voor deze reis. Mondelinge reclame is nog altijd de beste reclame. Ondertussen zijn 4 vrienden van ons dezelfde reis op dit moment aan het maken, ook op aanraden van ons. ik zal naderhand eens doorgeven hoe het hun bevallen is. (naar het schijnt is het ook niet nodig om lid te zijn van eci, iedereen kan boeken, maar dat weet ik niet zeker).
Deze reis gaf ons veel ervaringen, goede begeleiding en zeer goede hotels; en dat is eigenlijk de betekenis van reizen, hé.
Het TAURUSGEBERGTE is ± 750 km en 3000 m hoog. om de toeristen te vervoeren heeft de Turkse overheid gekozen voor BUSSEN.
Ieder busmaatschappij is eigenaar van 50 bussen die om de 3 jaar vernieuwd worden.Met een MITSUBISHIBUS vertrokken we vroeg in de ochtend voor onze 1500km.
Meer ga ik hier niet schrijven. ik heb mijn eigen reisverslag van 1 week op mijn webpagina gezet. je zal zien het is de moeite waard.
nog nooit heb ik prijs/kwaliteit zo dicht bij elkaar gezien.
veel lees- en kijkplezier; aarzel niet en bekijk turkije eens anders …dat doe ik vanaf nu ook …groetjes @lber10:dag:
TAURUSGEBERGTE TURKIJE, klik HIER
ps… de 4 vrienden zitten momenteel vast in turkije door de aswolk-vulkaan-ijsland. op dit moment is de groep naar een 5* hotel gebracht, speciaal voor hen geopend. ze worden goed verwend maar weten niet wanneer er weer gevlogen word.
vervolg komt nog …