ik ga over enkele maanden naar indonesie en wil daar minimaal 2 maanden rondreizen,
de exacte route weet ik nog niet : tips welkom
maar een retourticket is verplicht om indonesie binnen te komen, als ik nu 3 maanden wil, hoe kan ik het beste de ticket boeken? bv een stop in een ander land en dan weer terug, en vanuit daar weer naar nederland?
heeft iemand hier tips over "?
Voor Indonesie is het niet verplicht om een retourticket te hebben, maar wel een ticket het land uit. Dit is een wezenlijk verschil: een ticket naar een van de buurlanden is dus al voldoende!
Wanneer je langer dan twee maanden in Indonesie wilt blijven, zou je ergens halverwege de reis een uitstapje naar een van de buurlanden kunnen maken. Een optie is bv om met een visum voor 2 mnd (aan te vragen in den Haag) naar Indonesie te gaan, en dan na 59 dagen het land te verlaten door een boot naar Singapore te nemen (bv vanuit Batam) of een vliegtuig naar Kuala Lumpur (bv met Air Asia).
Wat je ook kan doen is je 60 dagen touristenvisum ter plekke verlengen. Dit kan je zelfsstandig doen bij een Kantor Imigrasi (kost wel wat tijd), maar dan moet je zelf een locale sponsor regelen. Heb je dit niet, dan kun je ook een visumbureau het klusje laten klaren, zij regelen dan ook een sponsor. De kosten voor een verlenging van 30 dgn zijn ongeveer 500,000 rp.
Wat de route betreft: probeer niet teveel eilanden te bezoeken in een te korte tijd. Neem de tijd!
Welke eilanden je het best kan bezoeken hangt af van je interesses, Indonesie is een land ter grootte van heel Europa, dus daar kan ik niet zo 1-2-3 een pasklaar antwoord op geven. Op dit forum zijn echter al verschillende draadjes over dit onderwerp, en je kan ook een blik werpen op bv mijn websites.
Succes met voorbereiden en ik hoor het wel wanneer je gerichtere vragen hebt!