rondreizen in Tajikistan

Wie heeft ervaring met Tajikistan ?
Ik zou volgend jaar in juli/augustus voor een 3-tal weken willen rondreizen in deze bergstaat (groep van 4 personen).
Staat zeker op het programma : reizen over de Pamir Highway
Zoek eventueel nog enkele kandidaten (liefst + 40 jaar).

Ik ben er vorig jaar geweest, kwam alleen niet verder dan Murghab vanaf Kyrgistan. Op de dag dat ik de grens overging brak er een bugeroorlog uit dat zich concentreerde in korog, direct werden alle communicatie verbindingen platgelegd dus geen telefoon,internet en GSM. Via militaire posten konden we vernemen wat er allemaal gaande was en uiteindelijk ben ik dezelfde weg terug gegaan, de Pamir Highway is geweldig en ik zeg verder zeker doen. Hopelijk kun je weer door de wakhan vallei want dat is ook een must en de rust is volgens mij weer teruggekeerd.
overnachten bij mensen thuis is geen enkel probleem, Tatjiken zijn super gastvrij en voor ca 10 dollar heb je overnachting, diner en ontbijt.

Zoek je avontuur, Tajikistan is the place to be

Dit jaar zit ik in buurland Oezbekistan rond die tijd.

ik weet niet of TS nog actief is hier maar wellicht heeft iemend anders wat aan deze info

Dag Dieselbiker

Bedankt voor de info.
Spijtig dat jullie plannen vorig jaar gestopt werden in Murghab.
Er zijn blijkbaar een 200 slachtoffers gevallen.
Wij zijn met 4 (Belgen) en onze reis gaat door van 10.07 tot 04.08.
We vertrekken vanuit Dushanbe, reizen eerst noordwaarts en komen dan terug naar Dushanbe.
Van dan af wordt het avontuurlijk en reizen we doorheen de Wakhan corridor, richting Murghab en verder door naar Bishkek in Kirgizstan.
In feite is het de omgekeerde reisweg als jullie gepland hadden.

A propos. Uzbekistan is eveneens de moeite. Ik zou direct terug willen aar Bucchara.
Naar mijn mening is Centraal Azie een van de meest boeiende streek om te reizen.
Indien u nog enkele adressen van ‘homestays’ in Kirgizstan hebben, mag u deze altijd doormailen.

Hoemstays weet ik wel maar ze zijn niet moeilijk te vinden, in Murghab zat ik bij Mansur (iets voorbij de META) en is met zijn uithangbord duidelijk herkenbaar. In Sary Tash zat ik bij iemand die met een spuitbus Guesthouse of zoiets op de gevel heeft aangebracht, vlak voor Osh vond ik Truck stop langs de weg waar je ook prima kunt overnachten.
beslist zien is Kotchkor dat vlak bij het Issik kul licht, de weg ten noorde van Sung Kol is ook zeer fraai dat gaat door een prachtig smal dal met riviertje. na een moeilijk begaanbaar stuk kom je bij een klein dorp en het eerste huis rechts is meteen een Homestay, tja kyrgistan is ook prachtig.

Inderdaad jammer dat ik niet door de Wahkan kon, maar heb wel twee keer over de hoogste pas gereden en dat was mijn hoofddoel. Heel centraal Azie is mooi! jammer dat Turkmenistan zo moeilijk is, ben daar vorig jaar doorheen gereden maar moest wel steeds een gids bij me hebben.