Zo ik ga tamelijk van 20 april tot 31 juni vrijwilligerswerk doen in Brazilie in Belo Horizonte.
Maar voor 20 april wil ik graag een paar weken rond gaan reizen. Dus zeg maar dat ik rond 1 april in Brazilie ben. Maar het punt is… is het wel veilig om alleen te rondreizen? Ik heb geen rondreis ervaringen… Wie wilt wel voor drie weken met mij rond gaan reizen en of weet er mensen daar. En of weten jullie misschien een goede rondreis organistatie voor drie weken.
Zelf wil ik naar Sao Paulo, Rio de Janeiro en de Iguazo watervallen en misschien ook Amazone gebieden… Het wordt dus wel
Ik ben benieuwd naar meer informatie en of mensen die er zelf ook heen willen. Zelf ben ik een meisje met 170 cm lang en zeer blond.
Hallo Lanide,
Rondreizen in Brazilië stelt geen problemen; ook niet alleen.
Wat de veiligheid betreft, is het duidelijk dat u vooral 's nachts goed moet opletten en zeker niet alleen op stap gaan. Ook overdag is het nuttig (en dan spreek ik voor de grote steden Rio en Sao Paulo) om u niet af te zonderen. Blijf zoveel mogelijk in de onmiddellijke omgeving van de plaatselijke bevolking zodat u geen geïsoleerd doelwit vormt op straat.
Reizen met de bus stelt absoluut geen probleem; u bent dan namelijk altijd “vergezeld”.
Wat te doen in drie weken?
Vooreerst, kan u beginnen in de onmiddellijke omgeving van Belo Horizonte met de goudsteden, u wel bekend.
Neem vervolgens de bus naar Campo Grande en bezoek van daaruit de Pantanal. (contactgegevens op aanvraag)
Na de Pantanal reist u met de bus eventueel via Bonito (zie internet) naar Foz do Iguaçu en bezoekt u de watervallen.
Nadien neemt u de bus naar Rio de Janeiro en bezoekt u deze mooie stad.
Ten slotte reist u met de bus terug naar Belo horizonte.
Een ideale reisroute voor drie weken. En alles met de bus (goedkoop).
Goede Reis
De bussen vertrekken meestal vanuit een “rodoviaria”.
In de rodoviaria van Belo Horizonte kan u bussen nemen naar de goudsteden die onderling ook nog verbonden zijn met buslijnen.
Voor Campo Grande is het misschien mogelijk dat je alleen vanuit Belo Horizonte kan vertrekken. Navragen.
In Campo Grande kom je aan in de rodoviaria. Aldaar zijn vier organisatoren gevestigd (althans hun bureel) die u meenemn naar de Pantanal.
U kan ze contacteren via hun site in 't engels. Hun prijzen zijn ongeveer dezelfde en is ong. 40 euro per dag alles inbegrepen, ook transport en eten.
Ziehier hun sites:
www.ecologicalexpeditions.com.br
Na het bezoek aan de Pantanal laat je je afzetten in Buraco das Piranhas (ze kennen dat daar). Daar komt dagelijks (behalve op zondag) een bus naar Bonito (zie internet, de wandeling “rio Sucuri” is beste, snorkelen tussen de vissen). Zie ook: www.ajbonito.com.br
Vanuit Bonito neem je de bus naar Dourados en daar de bus verder naar Foz do Iguaçu. Informeer in Bonito om welk uur de bus in Dourados passeert; anders riskeer je daar lang te moeten wachten.
In Foz do Iguaçu dicht bij de rodoviaria (waar je aankomt) heb je een goed (low budget) hotel zijnde :hotel Skala op de Av. José de Brito. Vandaar uit kan je via het centrum van Foz met de bus naar de watervallen. Voor de Argentijnse kant, doe het volgende: neem de bus naar het centrum (kleine rodoviaria) en daar de bus naar “Puerto Iguazu”. Vergeet uw reispas niet. Op het eindpunt neem je de bus naar de watervallen “cataratas” gemarkeerd. Je kan alles betalen in reals.
Na Foz, neem je de bus naar Rio de Janeiro en later naar Belo Horizonte.
Goede Reis