rondreis

kan je in Vietnam een auto huren om rond te reizen of moet dat altyd met chauffeur?
of welke andere opties raden jullie ons aan , klopt het dat een international rybewys daar niet wordt aanvaard ,ook niet voor kleine tripjes met de brommer bv ?

Hallo P,

Klopt, internationaal rijbewijs is niet geldig; gaat wel veranderen.
Maar wil je dan wel rijden; andere regels, vele malen chaotischer dan Parijs, Londen, Rome enz samen.

Dus ja, altijd met Chauffeur.
Prijs valt best mee wanneer je nederlandse tarieven hanteert met dezelfde actieradius.
ook geen verzekeringen, meerkosten benzine, geen gedoe met eventuele discussies over een al of niet bestaand deukje / krasje enz. enz.

De brommertjes zijn in feite gewoon motors en dus een Nederlands rijbewijs A.
Internationaal rijbewijs gaat ook niet op voor dit soort vervoermiddel.

Worden wel aangeboden, maar bedenk dan wel dat al je verzekeringen meteen vervallen, wanneer je deze gaat berijden.
Denk dan aan je reisverzekering, ziektekostenverzekering, annuleringsverzekering, repatriëringskosten enz.

Na een ongeval zijn deze kosten voor jouw.
Ongeval met een slachtoffer veroorzaken is dus helemaal jouw pakkie an; betekend veelal betalen van grote sommen smartegeld ( denk hierbij aan vele tien duizenden euro’s ).
Ook detentie is vrijwel zeker wanneer het aan jouw te wijten is.

Dodelijk ongeval is altijd detentie en afkopen kan alleen met toestemming van de nabestaanden tegen ook weer heeeeeeel veel geld en dan de kosten zijn allemaal voor jouw, zoals rechtbijstand, terug naar Nederland , ziektekosten enz.

Waarom moeilijkheden opzoeken, zou me gewoon houden aan de regels van het land waar je naar toe gaat.
Voor zeg 400 Euro meer voor een gezelschap reis je heel Viet Nam door en kan achterop een motor zitten, gereden worden in een leuke auto naar keuze met chauffeur en dus appen, foto’s maken enz.

Gr.
Ton.

rondreis

dank je wel Tom voor de snelle reactie, wat ik gevonden heb ivm chauffeur is dat we hem ook moeten voor zien van slapen , en waar vindt ik een chauffeur, ?