Ik ga 12 december naar vietnam met mijn vriend en het lijkt ons super om daar met eigen vervoer rond te reizen (ook nog door laos, thailand en indonensie) Nu lees ik net dat het niet handig is om op een motor te gaan reizen ivm hoge boetes en verzekering ed, hoe zit dit wat betreft een auto? En is het ook mogelijk om daar goedkoop een busje of auto te kopen?
Wie weet hier iets over?!?
hoi ton, is het een idee om dat rijbewijs daar te halen? of is dat een heel ongewoon en lastig verhaal? en met een internationaal rijbewijs? dat hebben we wel namelijk…
Ik vind het heel sneu om je steeds ontkennend te beantwoorden.
Internationaal rijbewijs is ook niet geldig, alleen een een vietnamees rijbewijs.
Deze kan je alleen verkrijgen en via een examen wanneer je langer dan een 3 maanden visum hebt.
Aangezien deze ( 6 maanden visum ) alleen te verkrijgen is met een garantie van een bedrijf of connecties wordt deze altijd afgewezen voor touristen. De connecties moeten garant voor je staan en wanneer je deze niet vind wordt het een probleem.
Sorry Steve, ik kan het niet mooier maken.
Maar nu even je eerdere vraag over de prijs van een auto.
Deze zijn gelijk als in Nederland, maar met het verschil dat euro’s dan in dollars zijn.
Bijv een Toyota Inova kost daar vanaf rond de 20000 usd nieuw standaard.
Maar wil je toch met eigen vervoer dan is huren misschien nog misschien nog niet echt zo duur, wanneer je de aanschaf meetelt.
Reken voor een auto met chauffeur rond de 120 usd per dag + chauffeur.
Bijkomende kosten voor de chauffeur is zijn overnachting ( 10 usd max. ).
Dus wanneer je een auto met chauffeur zou inschakelen voor zeg 20 dagen ben je iets van 2500 a 3500 usd kwijt.
Is afhankelijk welke route ivm tol en soort auto.
Maar dan kan je zelf je route bepalen en ga je van punt A naar punt B en dan zeg goodbye tegen de chauffeur en heb je geen gedoe om de auto kwijt te raken.
Ook ben je verzekerd en kan je slapen tijdens de reis bijv. stoppen wanneer je wilt.