Rondreis

Hallo allemaal,

Ik ben (samen met mijn vriendin) van plan, dit prachtige land te bereizen van 23 Juli t/m 12 Augustus. Wat betreft onderkomen en bezienswaardigheden zijn we nog erg aan het twijfelen. Tevens zijn we nog een route aan het uitstippelen. Uiteindelijk willen we wel eindigen bij een mooi hotel met (bounty) strand om onze laatste dagen ontspannen te ‘verslijten’ - liefst met mooie snorkel locaties.

We vragen ons af…
-We houden beiden van cultuur en natuur; wat zijn echte aanraders?
-Zijn de guesthouses schoon/betrouwbaar?
-Hoe kunnen we vooraf vervoer regelen?

Alvast bedankt

Een andere vraag: weet iemand waar we tegen gunstige tarieven tickets kunnen boeken? Het liefst vliegen we via Düsseldorf/Koln-bohn of als laatste optie Frankfurt of Amsterdam.

Emirates biedt nu voor veel perioden (maar niet het echte hoofdseizoen) rond de 500 euro DUS-CMB en 600 euro AMS-CMB. Lager dan dit zul je 't niet snel vinden, en het is goede middenklasse airline.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

En voor jullie andere vraag (jullie data zorgen automatisch voor duurdere tickets, sorry…)

Guesthouses zijn schoon en betrouwbaar ja, al is het altijd oppassen met waardevolle zaken in je kamer laten. Ze hebben gezien hun prijs veelal geen Drivers Quarter en dus is auto-met-chauffeur niet logisch; backpackers reizen veelal met OV. Niet vantevoren te regelen.

Goede route is
a) Kiezen aan welk strand je wilt eindigen, ofwel Nilaveli (beter voor snorkel) ofwel Arugam (beter voor surfen)
b) De andere drie hoofdgebieden ‘ervoor plakken’. Bergen, Kandy en Culturele Driehoek. Routes dus bijvoorbeeld Airport-Bergen-Kandy-Driehoek-Nilaveli of Driehoek-Kandy-Bergen-Arugam.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo, bedankt voor de nuttige tips! Die ga ik zeker gebruiken.

Is het trouwens wel slim om bijv. paspoort in kluis te leggen bij zo’n guesthouse? Om alles continue mee te slepen is ook een beetje veel van het goede.

Over de vluchten; ik vind alleen vluchten van rond de 750 tot 800 euro. Ik ga het eens in Duitsland proberen, daar kan ik misschien tegen gunstigere tarieven boeken.

>>>

Groetjes

In een wat luxer hotel zou ik dat ZO doen, in een guesthouse varieert 't echt per geval. Kluis op kamer is vaak gammel, die bij de receptie kun je misschien nog vertrouwen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Haha oke, wederom geld dus “beter voorkomen, dan genezen”. Het is me namelijk al eerder gebeurd - in een zeer luxe ultra all inclusive hotel nog wel te verstaan! Haha.

Het scheelt dat de hotels (zonder vlucht) alleen boeken, redelijk goedkoop is - kom ik net achter. Alleen zit ik nog een beetje te kijken met vervoer van het vliegveld naar het hotel. Is dat mogelijk om dit al voor vertrek vast te leggen? Ik wil namelijk geen woekerprijzen betalen voor een taxirit omdat we geen andere opties hebben wanneer we arriveren.

Bedankt:dag:

Ja, hotels over Internet boeken kan goed doch altijd via boekingscentrales zoals Agoda en Expedia. Die krijgen zelfde ‘block rate’ als de lokale agent of chauffeur.
Boeken via hotel zelf of diens HoKa geeft veelal de ‘rack rate’ en die kan 50-100% meer zijn, dus dan betaal je de hoofdprijs :kus:

Taxis op airport van de officieele desks hebben een fixed price dus valt niet mee te marchanderen. Op airport.lk staat een prijstabel, die geldt voor de lokale desk. Toeristen mogen die soms niet soms wel gebruiken; indien niet dan moet je naar de ‘tourist operators’ die 10 meter naar links hun balies hebben, en 10-15% boven die prijs zitten o.a. vanwege Engelssprekende chauffeur.
Tegenover de desks, in de wachtruimte, staan de beun-chauffeurs je toe te roepen. Leuke lage prijzen maar vaak goedkoop–> duurkoop, bijv. via prijs per km en je dan de halve regio laten zien voordat je afgezet wordt…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]