Dat je er goed kan golfen geloof ik graag, toen wij er arriveerden lagen er meer golftassen dan normale bagage op de band :biggrin:
Maar inderdaad, het is zeker een prachtig eiland, absoluut een bezoek waard. Weliswaar heb ik er slechts 2 volledige dagen gezeten, dat hadden er best een paar meer mogen zijn. Wij zaten in Seogwipo, een niet al te grote stad aan de zuidkant, met een leuke markt (waar met name het hottok-kraampje een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten) en een mooi haventje. Oedolgae en het World Cup Stadium liggen op wandel/fietsafstand van de stad, en met de bus kom je inderdaad overal. Een dagje naar U-do is ook een aanrader, in een paar uur fiets je daar het hele eiland rond.
Het world cup stadion is goed te doen als je te voet gaat vanaf Seogwipo, als je geluk hebt dan staat de poort open en kun je naar binnen en op de tribune plaatsnemen.
Verderop met de bus kom je in een gebied waar veel dure hotels liggen zoals Hyatt maar dit is een interressant gebied. Hier liggen veel bezienswaardigheden zoals de dolfijnenshow, de botanische tuinen en een mooi teddybear museum.
De omgeving is al mooi, vooral door de vele mandarijnen bomen die er staan.
Ik ga deze zomer naar Zuid-Korea, en inmiddels heb ik al mijn prikken gehaald. Gelukkig komt volgens de GGD malaria nu niet voor, maar dengue wel. Als ik zo op internet kijk moet je nogal wat maatregelen nemen uit voorzorg, maar in hoeverre is dat allemaal nodig? (klamboe, deet, lange kleding, en meer van dit soort dingen). Uiteraard wil ik niets oplopen, maar deet is ook geen fijn spul. Kan het trouwens kwaad als je dat spul anderhalve maand gebruikt? Iemand ervaring hiermee in Korea? Alvast bedankt!
Toegegeven, de GGD acht ik over het algemeen ook een betrouwbaardere bron van dergelijke informatie. Maar bij mij hebben ze het er destijds ook totaal niet over gehad. En als ik er zo aan terugdenk, volgens mij heb ik überhaupt maar één hele mug gezien gedurende die drie weken. En die heb ik netjes platgeslagen tegen de muur van m’n hotelkamer in Busan…