Rondreis West Amerika vertrekpunt Las Vegas eindpunt SFO

De afgelopen tijd heb ik ongeveer het hele forum doorgelezen en mijn reis als volgt samengesteld.

De grote lijnen liggen er al maar zou graag de hulp van de kenners willen inschakelen wat jullie ervan vinden.

Het eerste stuk van mijn reis gaat naar Colorado waar ik een week zal skieen in Breckenridge.

Daarna ziet mijn reis er als volgt uit.

6 april Denver - Las Vegas
7 april Las Vegas (helikoptervlucht Grand Canyon)
8 april Las Vegas ( Hooverdam bezoeken)
9 april Las Vegas (Valley of fire of Red Rocks canyon bezoeken iemand een tip welke mooier is)
10 april vertrek vroeg in de morgen uit Las Vegas naar Death Valley (overnachting in Stovepipe Wells)
11 april vertrek uit Death Valley naar Sequoia (overnachting nog niet geregeld )
12 april vertrek uit Sequoia naar Yosemite Parc (overnachten in Evergreen Lodge Yosemite )
13 april overnachting Evergreen Lodge Yosemite
14 april vertrek uit Yosemite naar San Francisco
15 april San Francisco
16 april San Francisco
17 april San Francisco - Amsterdam

De afstand tussen Death Valley en Sequoia is vrij groot. Welke plaats is de moeite waard om te overnachten om de afstand tussen DV en Sequoia te overbruggen?

Alle tips zijn welkom.

Je zou het stuk van Death Valley naar Sequoia in tweeen kunnen delen
door je route door Red Rock Canyon state park en Mojave te laten lopen en dan te overnachten in bijvoorbeeld Bakersfield.

Voor een overnachting tussen Sequoia en Death Valley kun je ook via Lake Isabella rijden, en eventueel daar overnachten. Een prachtige route! en veel leuker dan Bakersfield.

http://www.marenko.net/amerika09/dag%205/slides/IMG_0849-border.jpg

Ik neem aan dat je gaat vliegen tussen Denver en Las Vegas. Te ver voor een dagtrip met de auto.
Je kan in een dag naar zowel Hoover Dam als naar Valley of Fire SP. Ik zou eerst naar Hoover Dam en de nieuwe Colorado River Bridge gaan, dan langs Lake Mead naar Valley of Fire (2 uur rijden), dan een bezoek aan Vof Fire en dan via de interstate 15 terug naar Las Vegas.
Red Rock ligt net ten westen van Las Vegas.
Die helivlucht gaat niet naar GC National Park maar naar GC West. Je ziet dus niet het beroemde National Park.
Je kan in een dag van Death Valley naar Three Rivers, en dan door Seki naar Yosemite de volgende dag als de weersomstandigheden het toelaten.
Naar mijn mening wint Valley of Fire het gemakkelijk van Red Rock.
Yeehaw