Hoi Allemaal,
15 mei is het zover, onze eerste rondreis samen door de west Amerika. Ik kan een navi huren voor 15 usd per dag, best wel duur… of is dit een normaal bedrag.
Wat raden jullie mijn aan? Ik heb helemaal GEEN gevoel voor richting en kan ook geen kaartlezen.
Groet,
S
hallo Soenite 78
ik ga dit jaar ook naar de west op dit momment ben ik toevallig bezig met mijn oude navi met up to date kaarten usa er op te zetten
ik heb 2 navi apperaten dus deze doe ik van de hand voor 50 euro is deze voor jou
gr
1 like
Zorg ervoor dat je altijd een kaart bij je hebt. Een gps kan je de verkeerde kant opsturen. Je kan een gps voor ca $ 100,-- kopen bij bv WalMart.
1 like
Hallo soenita78
Ik maakte gebruik, voor mijn reis door West-Amerika, van de Michelin North America Roadatlas.
Maar ook de Wegenatlas Rand McNally Road Atlas, is ideaal.
Voor mij was de road map handiger, dan een navigatie aan te schaffen in Amerika.
Tja, geen gevoel voor richting en geen kaart kunnen lezen is best wel lastig als je zo`n verre reis maakt.
Een kaart, met goede wegnummers geeft nog altijd een indicatie waar je in de buurt zit.
Ook is het makkelijk om een afwijkende route te nemen.
Mocht je toch een navigatie willen aanschaffen, goedkoper als huren, dan zijn deze te verkrijgen bij de Walmart in Amerika.
Veel succes met de voorbereiding.
Henk
Mijn reis
1 like
Bedankt voor jullie reacties, ik ga de kaarten kopen en een gps in de states. Wij hebben niet zo lang geleden de vluchten geboekt en eigenlijk weinig tijd om goed voor te bereiden. Erg spannend
Gr,
S
Je kan de Rand McNally al kopen in Nederland bij de betere boekwinkel. Zelfs in onze provincieplaats hadden ze hem in voorraad. Hij is wel goedloper als je hem in de USA koopt alweer bij bv WalMart maar misschien wil je er al voor de reis even in kijken… Als je nog info nodig hebt voor je route dan horen we het wel.
Ik zal de kaarten hier in NL kopen, dan kan ik er alvast ik kijken.
Yeehaw had je nog mijn route gezien, ik heb dus 1 probleem. Ik heb al een hotel in Lone Pine gereserveerd, maar als de Tioga dicht is kan ik er niet naar toe rijden. Ik kan het ook niet annuleren of niet gaan en dan ben ik de kosten kwijt.
Gr,
S
Als je heel vroeg uit Yosemite vertrekt kan je nog steeds wel in een dag naar Lone Pine rijden via Fresno en Bakersfield. Wij hebben ook wel eens een uur of 8 in de auto gezeten. Welk hotel in Lone Pine heb je gereserveerd?
maar het is dus niet echt een mooie route, ik had gerekend op de Tioga, erg balen zeg
We zitten in de Comfort Inn Lone Pine
S.Francisco Fisherman’s Warf Pacific Heights Inn
S.Francisco Fisherman’s Warf Pacific Heights Inn
Y.Park Y.Park heated tent Curry Village
Lone pine Lone pine Comfort Inn Lone Pine
Las Vegas Strip Tropicana Las Vegas a DoubleTree by Hilton Hotel and Resort
Bryce NP 30 min from Bryce Riverside Resort & RV Park
Grand Canyon 10 min van village Red Feather Lodge
Kingman Days Inn West
Anaheim 15 min Disney Ramada Limited Disneyland Are
Pismo Beach 2 straten van hist. pier en strand Beachwalker Inn & Suites
Monterey Monterey Bay Lodge
Santa Cruz Coastview Inn Santa Cruz
S.Francisco pakeren 15usd Edwardian Hotel
Dat is inderdaad jammer maar misschien openen ze hem eerder. Comfort Inn Lone Pine is de vroegere Alabama Hills Inn iets ten zuiden van het centrum van Lone Pine bij de afslag van 395 naar 136. Vraag om een east facing kamer. Mooiere uitzichten en aan de andere kant van de highway.
Ik zit op de site van Tioga and Glacier Point Roads Plowing Update - Yosemite National Park (U.S. National Park Service) te kijken en zie onderstaande bericht:
Tioga Road: Tentative opening date of May 11. Bicycles will not be allowed on the Tioga Road prior to the road opening because of rock debris and snow plow operations, which make the roadway unsafe for bicyclists and pedestrians.
Houdt dit in dat het toch 11 mei open gaat??
S
@zitterd:
Ik wil de route atlas nu bestellen, stomme vraag misschien maar welke moet ik eigenlijk hebben
Wegenatlas Rand McNally Road Atlas 2013 - Amerika, Canada | Rand McNally (9780528006227)
Wegenatlas Rand McNally Road Atlas Large Scale 2013 - Amerika | Rand McNally (9780528006289)
Zijn er dan nog andere mappen welke ik ook zeker moet meenemen
Ik wil gewoon zeker weten dat ik het juiste routeatlas neem?
EN
Hallo Soenita
Ik zou gaan voor de nieuwste versie van Rand Mcnalley: The 2014 large scale Roadatlas, verkrijgbaar bij Reisboekhandel Pied a Terre te Amsterdam.
Persoonlijk heb ik gebruik gemaakt van de Michelin North American Road atlas. De ringbanden losgehaald en alleen de tabbladen geselecteerd voor mijn route. De bladen, per stuk, in een geplastificeerde map gedaan.
Voordeel: de bladen kon ik los naast mij neerleggen, als het nodig was.
Voor dat ik naar West-Amerika ging, heb ik in een excelsheet, de route vastgelegd. Dit door gebruik te maken van Google maps. ( zie voorbeeld Pdf)
Het werkte perfect. Ter plekke week ik alsnog af van de route en waren de tabbladen van de road map een welkome aanvulling.
Veel succes met de voorbereiding
Henk
Mijn reis naar West-Amerika
Goed nieuws, kennelijk hebben ze de opening vooruit geschoven. Wij gebruiken altijd de RandMcNally die eindigt op 006227
Hoi iedereen,
Gisteren en vandaag alle boekhandels van Den Bosch bezocht en geen van alle hebben de routeatlas op voorraad.
Echt heel erg!!! Ik kan het bestellen via internet (zwerver), dat ga ik maar gelijk doen. Het is in de states wel goedkoper, maar heb geen zin om te gaan zoeken als ik daar ben. Je zal dan echt zien dat ze het straks niet op voorraad hebben.
Ik ben zo happy dat de Tioga road open gaat, dat schijnt erg mooi te zijn.
Ik weet dat het allemaal erg krap is maar hebben jullie nog tips wat ik echt moet zien?
Gr,
S
Hoi Zitterd,
Net roadatlas 2014 besteld bij genoemde site
thanks voor tip
Gr,
S