Volgend jaar in juni vertrek ik voor een maand naar Thailand. Vanuit Thailand ga ik voor een maand naar China. Een vriendin komt mij daar opzoeken en reist die maand mee. Dan komt mijn vriend naar China en willen we vanuit daar naar Tibet en vervolgens Nepal reizen voor een maand. Ik heb een aantal vragen:
Naar welke plaats in China kan ik het beste reizen vanuit Thailand? Die vriendin moet daar ook enigszins goedkoop naartoe kunnen reizen vanuit Nederland. Vanuit die plaats gaan we een maand rondreizen. Ik heb naar tickets gekeken en ik vind een ticket Bangkok-Beijing behoorlijk duur. Heeft iemand tips?
Het volgende waar ik mee zit is dat mijn vriend het beste naar Beijing kan reizen (goedkoop en goede start naar Lhasa, toch?) of Chengdu? Het hele verhaal bij elkaar genomen, heb ik geen idee hoe ik het beste rond kan reizen in China, zodat ik uiteindelijk op de goede plaats uitkom. Help!
hmm-als je dit echt verteld moet worden, dan…ben je vast floortje dessing niet!
Airasia is je best vriend-lowbudget flights ex BKK naar HKG, CAN=Guangzhou en Macao. Als je niet eerst die regio wil zien-dan boek je meteen via ctrip of travelzen een redelijk aansluitende flight ri PEK erbij.
Hier in BKK kan je je China visum VEEL goedkoper en zonder hassle krijgen als in NL-kost met 4 dagen wachttijd net 20EUR+foto-zelf op het visumburo van de embassy.
Toegang tot Tibet: kan per minuut wijzigen, je hebt geen ENKELE garantie dat je erin komt-dus altijd plan B achter de hand houden. ALS het mag-dan gaat het je kosten-special permit, gedwongen in groep, vaak extra gids altijd erbij ndoig, etc. in Tibet kan je NIET zomaar rondreizen-lees eens wat oudere vragen-dit staat al ettelijke keren uitgekauwd hier. Beste basis om Tibet reis te regelen-ik neem aan dat je budget reist (waarom dat soort dingen niet gewoon ff melden?)-dan is Chengdu stukken veel beter als BJ.
voor vliegtickets: informeer bij een GOED reisburo naar zgn. OPEN JAW=heen naar BKK, terug af KTM-dat zal niet naar NL zijn, maar airlines als QATAR of ETIHAD hebben dat vanaf Duitsld of BRUssel. dat komt meest stukken goedkoper als allemaal enkeltjes via www proberen te regelen.
Bedankt voor je reactie. Ik reis inderdaad low budget. Van de moeilijkheden om door Tibet te reizen ben ik op de hoogte, daar is inderdaad genoeg over te lezen. Ik zal al de tips eens gaan uitzoeken, bedankt. Ik kom vast nog terug met vragen. :wereld: