Rondreis start in Thailand halverwege Maart voor 3 a 4 maanden

Hallo avonturiers,

Ik wil halverwege maart aan mijn eerste backpack reis gaan beginnen. Hierbij wil ik starten in Bangkok en dan wil ik rondreizen in Thailand. Ik wil hier graag mooie plaatsen bezoeken en culturele activiteiten ondernemen. Vanuit Thailand is mijn intentie om door te gaan naar Vietnam. De mogelijkheid is er ook nog om de landen Cambodja en Indonesië te verkennen, want mijn reis staat nog niet vast en gaat ongeveer 4 maanden duren

Ik ben een spontane meid van een 21 jaar en ik ben erg nieuwsgierig naar Azië. Ik heb Ik heb nog weinig individuele reiservaring, maar ik heb al wel binnen Europa langere vakanties gehad. In december heb ik mijn Bachelor gehaald en het komende halfjaar lijkt me dan ook het ideale moment om lekker te gaan genieten van het reizen voordat ik aan mijn Master ga beginnen. Ik ben het type dat graag de verborgen plekjes bezoekt in een land in plaats van alleen maar de ‘hotspots’.

Ik ben op zoek naar een reismaatje met enige reiservaring, voor gezelligheid en die avontuurlijk is ingesteld. Ben jij ook op zoek naar een reismaatje? Stuur me dan een berichtje! :chin:

Halllooo! Mijn naam is Yvana en ik ben 24 jaar. Leuk dat je wilt gaan reizen voordat je aan je master begint, goed idee! En leuk dat je niet alleen naar de hotspots wilt, sommige plekken zijn namelijk echt veel te toeristisch vind ik. Ik kom net van Maleisië, Thailand en India af, maar wil graag binnenkort (liefst zo snel mogelijk hihi) weer gaan. Ik zou ook graag naar Vietnam en Indonesië willen, maar alleen reizen vind ik denk ik niks. Wanneer zou je ongeveer naar Vietnam willen gaan vanuit Thailand?

Hoor graag van je!

Hi Yvana,

Wat leuk dat je reageert en zo enthousiast bent! Hoe lang bij jij in Thailand geweest en wat zou je adviseren? Zelf ben ik aan het denken om een maand rond te reizen in Thailand en vanuit daar dan eerst naar Vietnam te gaan. Na Vietnam lijkt het mij echt heel gaaf om nog naar Indonesië te gaan! Wat gaaf dat je net terug bent van die mooie landen en nu dan alweer wil gaan. Aan welke maand zat jij te denken om naar Vietnam/ Indonesië te gaan? Ik hoor binnenkort hoe lang er tussen mijn vaccinaties moet zitten en vanaf dan kan ik mijn vlucht naar Thailand boeken. Ik hoop dat ik halverwege maart naar Thailand te gaan dus dan zou ik halverwege april naar het volgende land kunnen reizen.

Hopelijk komen onze reisdata een beetje overeen! :slight_smile:

Hey!

Ik ben zelf maar 2 weken in Thailand geweest. Voor die korte tijd heb ik best veel gezien, maar het was wel heel erg haasten en heb toch wat dingetjes moeten schrappen. Als ik het opnieuw had moeten doen, was ik voor drie weken gegaan!

Ik zou graag zo snel mogelijk weer gaan dus dan toch wel het liefst in maart, omdat ik nu niet echt een baan heb (alleen oproep baantjes met weinig werk) en ook niet veel andere verplichtingen. Ik weet niet of het een idee is voor je om in Vietnam of Indonesië te beginnen, in plaats van Thailand? [emoji5]️ Let me know! Ik kan anders in de tussentijd misschien ook wel eerst een groepsreisje doen ofzoiets. Even kijken!

Groetjesss

Hoi,
Ik werk als freelance bij een reisbureau.
Zelf kom ik al 36 jaar in Thailand.
Ik stippel reisroutes uit,onlangs ben ik nog naar het land van de glimlach geweest.
Heb er een maandje rondgereisd met de motor.
Dus als je met vragen zit kan je me altijd contacteren via een privéberichtje.
Groet, georgessiam.

1 like

Hi Yvana,

Het reageren op je berichtje ging niet helemaal soepel, dus dan maar via deze weg proberen :slight_smile:

Het is voor mij ook een mogelijkheid om in een ander land te starten. Nu heb ik Thailand in gedacht, omdat het schijnbaar makkelijk is om als beginnend backpacker daar te starten. Ik ben van plan om in de week van 28 maart te gaan vliegen. Heb jij ondertussen al een ticket geboekt of iets anders geregeld?

Groetjesss

Heey!

Ik ben Mariëlle, 29 jaar oud.
Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik werk gaat reorganiseren en dus mijn baan verlies.
Met het opnemen van mijn vakantiedagen zal 15 maart al mijn laatste werkdag zijn.
Voor mij de ideale gelegenheid om ein-de-lijk te gaan reizen.
Ik wil beginnen met een weekje Dubai en vanuit daar 3 weken Thailand en daarna 3 weken Indonesië.
Deze week wil ik alles gaan regelen en vastleggen, mocht een van jullie mee willen reizen, zou ik dat onwijs gezellig vinden.

Groetjes Mariëlle