Rondreis Sri Lanka

In november ga ik met mijn vriendin naar Sri Lanka en ik zou graag willen weten hoe lang het duurt om deze plaatsen te bezoeken en of het allemaal mogelijk is in november met het weer. Als er iets ontbreekt of er iets bij staat dat niet zo bijzonder is hoor ik dat ook graag. Ik ga vanuit Azie terug naar Nederland reizen, dus ik heb wat tijd, maar ik wil niet al te lang in elk land blijven aangezien ik voor de kerst terug in Nederland wil zijn.

Colombo to Galle
Galle to Tangalle
Tangalle to Yala NP
Yala NP to Udawalawe NP/Sinharaja FR
Udawale NP to Horton Plains NP/ Adam’s Peak
Horton Plains to kandy
Kandy to Dambulla/Sigiriya/Polonnaruwa
Sigiraya to Anuradhapura
Anuradhapura to Negombo
Negombo and Colombo

Hierna vlieg ik waarschijnlijk met Mihin Lanka naar de Malediven. Heeft iemand al is met Mihin Lanka gevlogen?

Ik ben 2 jaar geleden in november in Sri Lanka geweest en heb geen last ondervonden van het weer behalve bij Horton Plains. Het was regenachtig maar nog te doen om te gaan lopen, echter aan het einde van de tocht niet het mooie uitzicht gezien omdat het helemaal dicht zat. De terugweg was zo erg met de regen dat de paden vol stroomden met water. Nadien hoorde we echter dat er een flinke hoos over de kust was geweest waarbij een aantal visser vermist waren en helaas ook een paar overleden. Dit was dus wss een extreem geval.
Onze route was: Negombo-Anurad-Sigiriya-Kandy-Nuwara Eliya-Tissa en terug naar Negombo om vervolgens nog een paar dagen naar de Malediven te gaan.

Ergens anders las ik dat je daarna naar India wilt gaan, ik zelf zou dat niet zo snel doen. Ben in Noord India geweest en vond alles toch zeer hectisch, vuil en arm. Als je dan heerlijk relaxed bent van Sri Lanka en daarna helemaal van de Malediven dan is dit een flinke overgang (in negatieve zin).

1 like

Ja, daar was ik ok bang voor, dus ik zal India waarschijnlijk voor een andere keer bewaren.

Hoelang heb je over deze route gedaan? Ik vraag me nl af hoeveel tijd in te plannen voor Sri Lanka.

Ik ben net terug uit Sri lanka en de Malediven. Erg mooi! En beide landen goed bevallen. Sri lanka vond ik heel rustig, zeker vergeleken met India. Ook een stuk schoner.

Ik weet niet of je alleen met openbaar vervoer reist. We hadden alleen een taxi die ons ophaalde op het vliegveld en ons naar Hikkaduwa bracht. Dit duurde ongeveer 3 uur.
Van hikkaduwa naar Galle was het ongeveer een half uur, met tuktuk. Vanaf Mirissa naar Tissamaharama was het zo’n 3 uur met een taxi. Dus vanaf Tangale zal dit korter zijn.

Vanaf daar ben ik naar Haputale gegaan (voor horton plains) wat zo’n 4,5 uur in beslag nam. (bus/tuktuk)
Daarna wijkt mijn route af, dus verder kan ik je met tijden niet helpen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond dat we budget hadden om af en toe een driver/taxi te nemen. Net even wat rustiger onderweg, en sneller op bestemming.

Voor het rondje: Hikkaduwa, Galle, Mirissa, Tissamaharama (Yala NP), Haputale (Horton plains), Nuware eliya, Kitulgala. Hier hadden we 10 dagen over gedaan. Al vonden we dat we bij Nuware eliya en haputale iets te kort waren. Natuurlijk had ik graag kandy en Polonnaruwa gezien, maar daar was echt geen tijd voor.

Als je de route doet die je nu beschrijft zou ik zeker 14 dagen uittrekken voor Sri lanka. Zeker als je alleen met openbaar vervoer reist, want dit kost best veel tijd.

We verbleven 2 nachten in Male en 3 nachten op eiland Embudu. Wat we genoeg vonden.

Heel veel plezier!

1 like