Rondreis Peru Bolivia

Hallo,

Wij willen graag met ons gezin een rondreis Peru Bolivia doen. In de zomer ( school)vakantie. We hebben hiervoor vijf a zes weken. Het plan is om dat in de zomer van 2017 te doen. Dus we hebben nog ruim tijd. Onze jongens zijn dan 15 en 16 jaar. Onze vraag is of er iemand is die dit ook gedaan heeft met zijn gezin. En hoe hebben jullie dit aan gepakt. . Graag zou ik in contact komen met diegenen voor het uitwisselen van ervaringen, tips en dergelijke. Ik hoor graag!

Geen gezin, dus daar geen info over

Maar misschien wel een tip over de route. Retourtickets naar Lima zijn veelal het goedkoopst. Omdat ik ook naar Bolivia wilde, maar een zo gunstig mogelijke route wilde zonder een route hetzelfde te rijden/vliegen, had ik er voor gekozen om het noorden van Chili er bij te pakken. Dit is goed te doen in het tijdsbestek van 5 a 6 weken! (zelf ben ik een maand geweest)
Dan ga je dus vanuit Uyuni, Bolivia met een meerdaagse tour naar het zuiden van Bolivia (je begint dan in Uyuni en dan ga je naar het bergen/meren gedeelte. Dit is een standaard tour, normaal vertrek je dan op de 3e dag weer naar Uyuni, maar je kunt er ook voor kiezen om je af te laten zetten bij de grens van Chili, waar een bus van San Pedro de atacama je opwacht en je naar het stadje brengt. Rondom dit stadje is ook veel mooie en bijzondere natuur, echt een toevoeging op de reis!
Van daar kun je weer met de bus naar het noorden van Chili, om de grens naar Peru weer over te steken.

Verder denk ik dat je ondanks dat je met meerdere personen reist alles goed ter plekke kunt regelen (Machu Picchu waarschijnlijk niet, en ook de tour voor Uyuni, is misschien verstandig om een paar dagen van te voren te regelen) Maar de busreizen enzo, kun je een dag/enkele dagen van te voren regelen. Er rijden over het algemeen genoeg bussen van grote plek naar grote plek.
Wanneer je aankomt op een busstation kun je eventueel al informatie vragen over vertrektijden en eventueel al je volgende rit vastleggen.

Jij geeft voor Bolivia uitsluitend Uyuni aan, maar Bolivia heeft meer, dat het aanzien waard is. Bijvoorbeeld Copacabana en Isla del Sol. Van daaruit zou het mogelijk moeten zijn om het Titicacameer over te steken naar Puno.

1 like

Geen ervaring met gezin maar ik ga in mei naar lima, arequipa, noord chili en san pedro de atacama, sucre, la paz, lake titicaca, cusco en dan lima. Dat is een mooie rondje voor 4-6 weken.

1 like

Hoi,

Samen met mijn partner heb ik een reisbureau’tje in Cusco. Wij organiseren excursies maar ook rondreizen, ook voor gezinnen!

Voor vrijblijvende informatie of een offerte, stuur ons gerust een mailtje!

Fijne eindejaarsfeesten!

Valérie

Klopt VideJo, maar dit was alleen om aan te geven dat je vanuit Uyuni makkelijk naar Chili kunt gaan. (Of omgekeerd) persoonlijk hou ik niet van backtracking/ een route 2x afleggen, en dan is dit een handige route.
Natuurlijk is er veel meer te zien in zowel Peru, Bolivia en Chili. Je kunt hier uitgebreid over lezen op mijn blog

www.elizabeth-ontheroad.nl :zon02:

Handig dat je die link zette!
Heb net gisteren een reis naar Iran geboekt en kon mj dus gelijk inlezen via jouw verslag van vorig jaar.
Tot mijn stomme verbazing zie ik, dat jij nog nooit in het Zuidwesten van de Verwnigde Staten bent geweest! Als je daar ooit eens iets van wilt weten, dan meld je je maar, want na vijf keer weet ik daar wel een beetje de weg.

1 like

Graag gedaan VideJo! Fijn dat je je zo alvast kunt inlezen! Iran is echt zo mooi!

En ach, mijn lijstje is zo lang! Amerika komt ook vast een keer aan de beurt :wink:

In 2010 heb ik samen met een goede vriendin door Bolivia en Peru gereisd
 Gestart in Santa Cruz in Bolivia, toen via Samaipata naar Sucre (middels speciale Che Guevara tour van Ben Verhoef in Samaipata; aanrader!), van Sucre naar Potosi, naar Uyuni, naar La Paz, naar Copacabana, grens over naar Peru, Cuzco & Machu Picchu, Arequipa & Colca Canyon, Nazca, Huacachina, Paracas en eindigend in Lima.

Onderweg alles met busvervoer (m.u.v. privévervoer Samaipata - Sucre) en ik vond dit in 6 weken goed te doen. Hebben relaxed kunnen reizen :slight_smile:

Hallo, leuk jullie plan om volgend jaar naar Peru & Bolivia te gaan! In beide landen kun je leuke activiteiten voor de kids doen, zoals zand-surfen, of zand-buggy’en bij Ica (in de buurt van Paracas), raften, paardrijden en allerlei andere activiteiten in de buurt van Cuzco. In Bolivia kun je in een ‘ijshotel’ slapen (Uyuni) en wilde dieren zien in de jungle bij Rurrenabaque (Bolivia) en Puerto Maldonado (Peru). Een erg leuke mix voor ouders en kids! Let er wel op dat vooral de vluchten snel volgeboekt raken voor ons hoogseizoen en dat het verstandig is om (in ieder geval een aantal hotels / jungle lodges etc) vast te leggen als jullie met z’n vieren reizen. Wij hebben zelf een aantal jaar geleden met onze dochter in Peru gereisd en heb toen wat dingen vastgelegd bij Terramundo Travels, zij zijn erg flexibel en hebben leuke tips. En afgelopen jaar zijn we naar Japan geweest met z’n 3-en, ook voor die reis alles van te voren vastgelegd en dat scheelde ter plaatse erg veel tijd met uitzoen! Alvast veel plezier met de voorbereiden!

1 like

Hoi, leuk om te lezen dat jullie ook als gezin naar Peru / Bolivia gaan in de zomer van 2017.
Wij zijn net hetzelfde van plan, maar onze kinderen zijn nog wat jonger: dan 11,10 en 8.
Behalve de eerste nacht(en) in Lima en Machu Picchu gaan we niets vastleggen.
Het is moeilijk te zeggen wat de kinderen leuk gaan vinden en zo kunnen we daar wat op inspelen.
Ik hoop alleen dat we met 5 telkens makkelijk hotelletjes vinden.

Niekie14, leuke tips die je opsomt.
Hoe oud was je dochter toen jullie naar Peru gingen en hoe heeft zij dit beleeft?