Mijn vriendin en ik willen aankomende zomer (september) gaan reizen door Peru, Chili en Bolivia.
Het gewenste reisprogramma ziet er als volgt uit:
Lima
Ballestas Eilanden
Ica (Nazca)
Arequipa
Chivay (Colca Canyon)
Arica
San Pedro de Atacama
Salar de Uyuni
Evt. Potosí & Sucre
La Paz
Copacabana / Puno (Titicacameer)
Cuzco
Aguas Calientes (Machu Picchu)
We willen ongeveer 3,5 week tot maximaal 4 weken gaan. Heeft er iemand ervaring met dit programma? Iemand aanvullingen of opmerkingen?
Wij zijn nu opzoek naar een reisorganisatie die een dergelijke reis aanbiedt. Of is het wellicht verstandiger om het geheel zelfstandig te doen en lokaal alles te regelen.
Bij dit laatste vraag ik me af hoeveel het goedkoper is en of we het binnen de tijd geregeld kunnen krijgen.
Het lijkt mij in de tijd die je hebt nogal krap om deze route zelfstandig te doen. Met alle reisdagen erbij en tijd om te acclimatiseren en mocht er wat zijn zoals ziekte of route blokkades (wat veel voorkomt in Bolivia).
Ik zou je niet aanraden met een georganiseerd reis te gaan want de route is wel prima zelfstandig te doen maar je zult wat moet skippen. Mijn suggesties zou ook zijn om het andersom te doen ivb acclimatisatie en mocht je dan toch vertraging hebben dan mis je niet de hoogtepunten.
Wat net te doen zou zijn is Lima 1dg, doorvliegen cusco + 3dg daar (je gaat gelijk op hoogte maar zit wel in een lekker hotel en kunt ff bijkomen), heen terug MP 2dg, naar puno of naar copacabana (1 kiezen) plus dag daar 2dg, naar la paz + tijd daag 3dg, naar uyni 1dg, tour 4dg. Je hebt dan nog een week voor het laatste stukje van je reis, maar mocht je toch ergens opgehouden zijn kan je snel naar lima reizen. Voor potosi en sucre heb je echt geen tijd, wellicht nog wel 1 dg extra la paz om de dead highway te fietsen.
ik ben een ervaren backpacker, maar zag jullie vraag, van enige tijd geleden.
Ben benieuwd naar hoe jullie ambitieuse plan heeft uitgepakt. Volgens mij was het wel te doen in 4 weken, obv mijn desk-research skills. Maar praktijk was vast anders.
Zelf heb ik een last-minute geboekt.peru, bolivia en chili. een vraag is: hoeveel tijd zal het kosten van Santiago, chili naar de grens van bolivia?
bij-de-weg ik vertrek woensdag 30 juli a.s.
Alvast bedankt voor de info.
Zo te zien heb je nog geen reactie van pjoosten, wellicht heb je nog iets aan mijn informatie.
In 4weken (incl heen en terug reizen) hebben wij het ‘rondje’ Lima-Arequipa-2D Chivay tour-Puno-Copacabana-La Paz-Sucre-Potosi-Uyuni 3D tour-La Paz-Cusco-Ollyantaytambo-Lima. Dit was haalbaar, maar wel met een redelijk hoog reistempo en daarbij moet ik vermelden dat wij 3! binnenlandse vluchten hebben gemaakt.
Ik kan je niks vertellen over de afstand/duur Bolivia-Chili. Wel waren er tijdens onze Uyuni tour veel mensen die eindigden in Chili met de excursie, dat lijkt me makkelijk te regelen.
ik ga deze naast mijn schema leggen. Daar wordt ie zeker nog beter van. Ik denk inderdaad dat als ik vanaf Uyuni naar Chili reis, dat het wel kan lukken.