Reisorganisatie of zelfstandig door Peru, Chili, Bolivia

Mijn vriendin en ik willen aankomende zomer (september) gaan reizen door Peru, Chili en Bolivia.

Het gewenste reisprogramma ziet er als volgt uit:

• Lima
  • Ballestas Eilanden
  • Ica (Nazca)
  • Arequipa
  • Chivay (Colca Canyon)
  • Arica
  • San Pedro de Atacama
  • Salar de Uyuni
  • Evt. Potosí & Sucre
  • La Paz
  • Copacabana / Puno (Titicacameer)
  • Cuzco
  • Aguas Calientes (Machu Picchu)

We willen ongeveer 3,5 week tot maximaal 4 weken gaan. Heeft er iemand ervaring met dit programma? Iemand aanvullingen of opmerkingen?

Wij zijn nu opzoek naar een reisorganisatie die een dergelijke reis aanbiedt. Of is het wellicht verstandiger om het geheel zelfstandig te doen en lokaal alles te regelen.

Bij dit laatste vraag ik me af hoeveel het goedkoper is en of we het binnen de tijd geregeld kunnen krijgen.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Als je redelijk spaans spreekt is het overwegen waard om zelf de tours te regelen, zoek op het Internet alvast de beste touroperaters uit voor de plaatsen die je wilt bezoeken. Je kan dan je eigen schema bepalen.

ik had begrepen dat je Machu Pichi maanden van te voren moet boeken, zou je wellicht even moeten checken op het Peru Forum van deze site: www.wereldwijzer.nl/peru

:vak02:

dit alles gaat je niet lukken in 4 weken, pik je er 1 land uit dan is het een ideale tijd om een land goed te verkennen wat erg goed op eigen houtje te is doen.
afstanden zijn erg groot in zuid amerika en elke dag die je van a naar b moet reizen is in principe een verloren dag, natuurlijk zie je onderweg ook vanalles maar het is voornamelijk reizen.
ik zou zeggen doe elke keer 1 land en kom voor het andere land een keer terug waardoor je een land beter leert kennen omdat elk van deze landen dit zeker verdienen

Idd, wordt wel kritisch qua tijd als je max. 4 weken hebt, er zullen wel keuzes gemaakt moeten worden.
Probeer zoveel mogelijk met nachtbussen te reizen.

Het wordt zeker krap. Ik zou voorstellen na Arequipa naar Copacabana te gaan (Puno is ons niet bevallen en velen waren positief over Copacabana), dan via La Paz de Uyuni tour (3 dagen) en weer terug naar La Paz en directe bus naar Cusco. Arica is niet echt interessant, San Pedro wel maar om er te komen is vrij tijdrovend en wat je er kan zien wordt behoorlijk ondervangen door Uyuni-tour.
Colca Canyon kan je goed direct vanuit Arequipa doen (2 dagen als je doorloopt, 3 dagen als je rustig aan wilt doen maar is exact zelfde route. 1-dag tour raad ik sterk af, je mist dan namelijk het belangrijkste deel: de canyon vanbeneden).