Hallo allemaal ik wil jullie graag vertellen over mijn rondreis in Noord Thailand.
Afgelopen maand (Juli 2010) ben ik op vakantie naar Thailand geweest, wat trouwens ook mijn geboorte land is. Ik ben op eigen gelegenheid gaan rondreizen. Ik begon mijn Reis in Bangkok. Vansdaar heb ik de nachttrein naar Chiang Mai genomen, dat was een hele belevenis, slapen tussen al die vreemde mensen, maar wel leuk, en een aantal aardige mensen ontmoet. Toen ik in chiang Mai aankwam heb ik een tuk tuk genomen die mij naar een mooi hotel bracht. Het hotel was in het centrum van Chiang Mai, met veel luxe. Na wat te hebben gerust ben ik door de stad gaan lopen om te kijken wat er te doen was. Bij een reisbureatje zag ik de mogelijkheid om een tour door de omgeving te maken op de motor. Aangezien ik in Nederland ook motor rij leek mij dit een leuke uitdaging.
De volgende dag werd ik bij mijn hotel opgepikt door een minibus die mij naar het plaatsje Mae Rim bracht, dit ligt net buiten Chiang Mai. Daar aangekomen stond er een schitterende Kawasaki ninja op mij te wachten plus wat ik niet wist, een Nederlandse begeleider, kwam dat even mooi uit.
Ik ben toen samen met nog wat andere mensen oppad gegaan onder begeleiding van onze gids. We zijn toen eerst naar de Mae Sa Valley gereden. Dat was echt schitterend. Mooie bergen, veel jungle om ons heen en erg veel te zien zoals het tiger park waar ik in de kooi mocht om foto’s te maken. Wel eng maar een onvergetelijke ervaring. Daarna zijn we verder gereden naar een schitterende waterval. Daar konden we lekker pootje baden en onder het vallende water een verfrissende douche nemen.
Na wat te zijn afgekoeld gingen we verder naar de olifanten. Dit was ook super gaaf. er was een leuke show met voetballende olifanten en je kon er ook een tochtje maken op de rug van een olifant.
Na de olifanten zijn we verder gereden en hebben we nog een aantal stops gemaakt bij adembenemd mooie tempels, hier waren bijna geen toeristen te bekennen, wat ik persoonlijk wel lekker vind, ik hou niet zo van die massa toeristen trekpleisters. Bij 1 van de tempels zijn we door een monnik ingezegend dus we konden daarna met een gerust hart verder rijden.
Aan het einde van de dag kwamen we terug in Mae Rim. Daar was een soort van party centrum met een zwembad waar we nog even heerlijk konden bijkomen van deze vermoeiende dag. na een lekker koel biertje en een heerlijke duik in het zwembad werd er een barbeque buffet voor ons klaargezet. Ook dit was weer voortreffelijk, wat een verwennerij. En na de barbeque was er nog een hele gezellige feest avond met veel leuke muziek en konden we lekker met elkaar bijpraten over de afgelopen dag en elkaars foto’s bekijken. Ik kwam er toen ook achter dat deze organisatie nog veel meer tours aanbood en zelf huizen verhuurde om te overnachten.
Aangezien het mij zeer goed was bevallen heb ik voor de volgende dagen een week tour geboekt inclusief huis. helaas moest ik 'savonds nog wel even terug naar mijn hotel want die had ik al betaald en daar lagen nog al mijn spullen anders was ik gelijk gebleven. Na de feest avond zijn we weer terug naar Chiang Mai gebracht en ben ik heerlijk op bed in slaap gevallen.
(p.s. de organisatie waar ik mee was heet Flamingo)
Het vervolg van mijn reis lees je snel op dit forum.
Groetjes, Lan.