Autorondreis Thailand van Bangkok-Noordoosten-Chiang Mai

Graag tips en adviezen! Wij hebben het voornemen om in april 4 weken naar Thailand te gaan. In 2009 zijn we hier geweest en willen nu graag terug om een andere kant te zien. Het idee is om vanaf bangkok een auto te huren en via het noord-oosten te rijden om uiteindelijk in Chiang Mai te komen. In 2009 hebben we zelf gereden in het Noorden (rondje Chiang Mai) en dat is goed bevallen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zijn de wegen in het noord-oosten en hoeveel km is op 1 dag af te leggen? Verder zijn uiteraard alle tips welkom wat wel en niet te doen!
We willen afsluiten met een week strand en denken aan Koh Samui. In 2009 hebben we de geweldige ervaring gehad om in Chaweng 's avonds te dineren op het strand, met de voetjes in het zand! Zijn er meer van dit soort plaatsjes?

Alvast allemaal dank voor het meedenken.

groetjes,
Evelien

Tips en adviezen nog altijd welkom…

Nu ik heb in april in het noord-oosten rondgetoerd met de motor:Buriram,Si Saket,Ubon,Mukdahan,Nongkai.
Vond de wegen(in thaise begrippen)in prima staat,alleen had ik wel veel last van loslopende honden(Mukdahan)
Nu ik had altijd een goede snelheid(rond de 100km)op deze wegen.
Ikzelf heb overdag met de motor gereden,want ik betrouw het niet s’avonds je ziet dikwijls mensen met allerlei verhickels dikwijls zonder enig licht de banen oversteken,je hebt daar geen zicht over.

Voor met de auto rijden ,denk dat Somtampoepala er meer kan over vertellen,want hij heeft de weg afgelegd met de wagen van Bkk naar Yasathon(stadje tussen Ubon en Mukdahan)

Met de auto naar waar ook in Thailand is heel goed mogelijk, ook naar het Noorden.
Van Bangkok naar Chiang Mai via Nakon Sawan, Kamphaengphet, Tak, Lampang is perfect, meestal 3 baans.

Ga je in April, dan moet je alleen even opletten met Songkran. Vooral de regionale wegen door dorpen en steden kunnen vertragen door watergooiende mensen. Officieel is dat van 13 tot en met 15 april; maar velen beginnen al 2 of 3 dagen vroeger met de pret. Let gedurende deze periode ook op motorbikes met bestuurders die in kennelijke staat verkeren.