Rondreis Natal, Recife en Olinda

Hallo,
Wij gaan in augustus de rondreis Natal, Recife en Olinda maken met Sunrise. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor allemaal tegenstrijdige :confused:berichten over vakantie in Brazilie(gevaarlijk, niet gevaarlijk, enz…), kan iemand een duidelijk antwoord verschaffen? We gaan hoe dan ook, maar we willen wel graag weten waar we aan toe zijn.

Groetjes Saskia
:banana:

Hallo Saskia,

Laat je niets wijsmaken, Brazilië is een fantastisch vakantieland.
De regio die je gaat bezoeken is zeker de moeite waard, veel cultuur, prachtige stranden, geweldige mensen en lekker eten. Dus wat zoek je nog meer? Natuurlijk heeft Brazilië regels voor toeristen en voor de Brazilanen zelf ook !!, 's Nachts niet op het strand, niet met je geld, juwelen, dure camera of mobieltje lopen te showen op straat. Gedraag je normaal, wees vriendelijk en spontaan tegen de locals en je zal zien hoe geweldig de mensen er zijn. Bezoek in Recife zeker Mercado São Jose, Casa Da Cultura, Recife Antigo (zondag namiddag), Igreja da nossa senhora de conceição, in Olinda zeker Igreja da Sé met een mooi pleintje eromheen waar zaterdag en/of zondag een marktje is.
Als je kan bezoek Itamaraca met het fort en zijn mooie stranden en het project van de peixe boi (zeekoe). Verder heb je nog zoveel mooie dingen, te veel om op te noemen, zelf hebben wij reeds verschillende malen Pernambuco doorkruist en steeds weer ben ik onder de indruk van de vriendelijkheid van de mensen. Er is ook een heel sterke cultuur van muziek, die zal je zeker ontdekken, probeer in een locale bar met de locals een dansje te doen en je avond is geslaagd.
Hou wel rekening mee dat de eerste twee weken van augustus nog regenachtig kunnen zijn, maar nog steeds warm !!

Veel succes en geniet van je vakantie,
Patrick en Hellen

Hallo Saskia,

zojuist lees ik dat je met sunrise dezelfde reis gaat doen die ik ook gaat doen in augustus. Ik was benieuwd wat je vertrekdatum was. Ik gaat om 22 juli weg dacht ik en kom ergens in augustus weer terug. Wie weet gaat het om dezelfde reis. zoniet wens ik je een hele fijne vakantie toe en ik heb gehoord dat het een van de mooiste plekken van brazilie is.

Groetjes sander

Ik ga voledig akkoord met Patrick. Brazilie is een van de gastvrije landen die er bestaat. Natuurlijk zijn er normen. Maar als je in Recife bent moet wel even doorreizen naar Porto de Galinhas op een 70 tal km van Recife.

Alvast een prettige reis

Staf

Macae RJ