Rondreis met huurauto

Hallo , ben van plan samen met mijn vrouw in jan. 2017 een rondreis te maken vanaf Kaapstad via route 62 tot Addo N.P. en dan terug via de tuinroute in een tijdsbestek van ongeveer 4 weken , mijn vraag is of we met een kleine huurwagen zonder al te veel problemen de verschillende passen en kloven kunnen berijden op en rond route 62 , b.v. de Baviaanskloof en de Swartberg pas ? De Gambaskloof lijkt me een beetje te veel van het goede als ik de filmpjes op YouTube zie , ook wil ik de Cederberg en de kust rond West Coast N.P. bezoeken , nog enige insider tips ? alvast bedankt ! Eddy & Jenny

Dat is toevallig, samen met mijn vrouw en tegen die tijd dochtertje van 1,5 wil ik deze route ook gaan rijden. Waarschijnlijk eind september 2017 en ook een week of 4. We zijn al meerdere keren in Zuidelijk-Afrika geweest maar nu met ons dochtertje blijven we uiteraard uit de malaria gebieden en dan is de tuinroute en de Karoo een heel aantrekkelijke optie waar meer dan voldoende te zien is en er nog steeds moeilijke keuzes gemaakt moeten worden. Een aantal dagen Oudtshoorn staat ook op de voorlopige planning zodat we de Swartberg Pass kunnen doen en volgens mij is dat prima mogelijk met een normale huurauto. De weg is onverhard maar verder zou het volgens mijn informatie prima te doen moeten zijn, ook zonder 4x4.

Cederberg en West Coast zou ik er ook graag in willen passen maar ik kom al dagen tekort… Karoo National Park, Mountain Zebra National Park en uiteraard Addo staan op de planning.

Succes in ieder geval!

Gr. Michel

Voor de Baviaanskloof heb je dacht ik wel een 4x4 nodig. Voor parken als Mountain Zebra en Karoo heb je routes voor een gewone auto en ook een aantal voor 4x4.
Laten we zeggen dat er genoeg te zien is zonder een 4x4 te huren.
Addo is goed te doen met een gewone auto, de wegen liggen er goed bij.

Hallo,

Dat is een mooie route die je hebt gepland. De Montagupas is ook een mooie weg die je gewoon met een huurauto kan rijden. Deze ligt vlakbij Oudtshoorn.

Met vriendelijke groet,
Jolene van Duin
Travel Often

Jazeker een gewone is goed genoeg, geen probleem hoor. Begin je reis wel later dan 8 januari, dan zijn de zomer vakanties bijna allemaal voorbij, scheelt zo veel in de drukte.

Bedankt , begin m’n trip op 20 jan. dus is de grootste drukte wel voorbij schat ik daarom nog een vraagje , kan ik ter plekke onderweg nog B&B 's of hotelletjes boeken ? dan ben ik meer flexibel . tx

• Updated - - -

bedankt voor je tip ! grtz

• Updated - - -

bedankt voor de info!

bedankt voor de info en suc6 met je trip ! voor ons is het de eerste keer Z A en kijk er naar uit! grtz Eddy

Ja kan altijd, maar zorg wel dat je voor het donker een accomodatie heb gevonden. GA nooit in net donker ronddwalen om een B&B te zoeken. Dat is de tip die ik je kan geven.

het wordt donker rond 19.00 uur