Rondreis kustlijn (bijna geheel) Africa

Hoi allemaal, nog 5 maanden en dan is het zover.
Ik wil, met de motor van huis wegrijden om 9 maanden later rechts de Atlantische en link Pacifische te zien.

Concreet, ik wil 15.000km in 9 maanden rijden om **Cape Angulhas **te bereiken.
Dit wil ik doen door het befaamde systeem van work & travle. Ik reis met de zomer en herfst mee, en kruis de evenaar met het vallen van de winter op het Noordelijk halfrond. Zodoende blijf ik verzekerd van goede werkgelegenheid.

Wanneer de zomer hier begint, begint mijn rit richting het *eerste target; Caïro, Egypte. *

Betreft de **visums **neem ik het simpel, ik ga niets via de ANWB of andere instanties regelen. Want ik zag al dat me dat klauwen met geld zal kosten. Ook zijn veel visums maar 3 maanden na afgifte geldig, voor veel bestemmingen is dat te weinig (ik reis 6 kwartalen).
Ik heb de locaties van de ambassades in de buurlanden, deze bezoek ik 2 weken voordat ik de grens probeer over te steken. Wel verwacht ik dat dit me heeeeel veel pasfoto’s gaat kosten. :foto::foto:

Ik wil de landen aan de kust volgen vanaf Kenia tot Marokko.
Nu, 5 maanden voor vertrek zal ik eigenlijk moeten beginnen met vaccinaties. Hierover kwam ik het volgende al tegen: http://www.lcr.nl.

Graag hoor ik alle vragen, tips en hints deze mogen hieronder geschreven worden. Bedankt!*

Schroom niet te reageren, alle input is welkom!

Wat input dan: Ga er niet vanuit dat je overal wat werk kan vinden. Zorg dat je genoeg geld hebt voor je je reis begint.

dit soort input bijvoorbeeld. Dankjewel

Word niet meer gelezen, gebruiker verlaat forum.