Rondreis Juni 2012

Hallo,

Ik ben van plan om in Juni met mijn vriendin naar Californië te gaan en heb de laatste maanden verscheidene reistips en reisplannen doorgenomen.
Ik ben zo vrij geweest om een plan van Yeehaw om te bouwen tot een kloksgewijs reis.
Dit omdat we eigenlijk de kustrit relaxed op het eind willen doen en kunnen eindigen in San Francisco.

Origineel:
http://www.wereldwijzer.nl/showpost.php?p=794448&postcount=5

1 San Francisco
2 San Francisco naar Yosemite
3 Yosemite via Tioga Pass naar Mammoth Lakes
4 Mammoth Lakes naar Death Valley NP
5 Death Valley NP naar Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas naar Zion
8 Zion
9 Zion naar Bryce
10 Bryce naar Page
11 Page
12 Page naar Monument Valley
13 Monument Valley naar Grand Canyon
14 Grand Canyon via Kingman/Amboy naar 29Palms
15 29 Palms via Joshua tree/ Palm springs naar Los Angeles
16 Los Angeles
17 Los Angeles naar Cambria
18 Cambria via Monterey naar San Fransisco
19 San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco naar huis

Is dit zomaar te doen of is er een reden dat mensen tegen de klok in vanaf LA starten.
Bedankt alvast…

De reis ziet er opzich mooi uit. Ik weet niet wanneer je in juni gaat, maar er is kans dat de Tiogapas nog gesloten is. Je neemt sowieso wat weinig tijd voor Yosemite. Misschien een dag San Francisco minder en een dag Yosemite meer?

1 like

Zou het dan beter zijn om een dag erbij te plakken?
Of is een dag minder SF beter.

Als je er een dag bij kunt plakken is natuurlijk helemaal mooi. San Francisco is namelijk ook leuk, en er is daar ook genoeg te zien en te doen.

Wij hebben in 2009 een soort gelijk rondje gereden (meer tijd dus iets langer) en zijn in 2011 weer gestart in San Francisco, en naar Yosemite geweest. Wellicht heb je nog iets aan onze verslagen

Heel erg bedankt. Ik ga vanavond meteen even door jullie verslagen neuzen.
ah. Ik zie dat het erom zal spannen of de Tioga Pass open is.
Wij zaten te denken aan de laatste 3 weken van Juni.

Je kunt de reis eventueel ook omdraaien zodat je Yosemite aan het eind hebt, en dus meer kans dat de Tiogapas open is.

Dan zou het dus zo worden:

1: San Francisco
2. San Franciso via Monterey en hw1 naar Cambria
3. Cambria naar Los Angeles
4. Los Angeles
5. Los Angeles Via Palm Springs naar Joshua Tree. Overnachting 29Palms
6. Desert drive via Amboy, Kingman naar GCNP
7. Naar Monument Valley
8. Monument Valley-Page
9. Page
10. Page naar Bryce Canyon NP
11. Bryce naar Zion
12. Zion
13. Zion naar Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas-Death Valley NP
16. Death Valley NP naar Mammoth Lakes
17. Mammoth via Tioga Pass naar Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite-San Francisco
20. San Francisco
21. San Francisco
22. San Francisco naar huis

En dan nog kijken of die laatste dag uit komt, maar anders 1 dag minder SF of de dag 14. Las Vegas niet doen.

Er is wel iets voor te zeggen om op SF te vliegen en te eindigen in SF. In SF heb je geen auto echt nodig dus daar bepaar je autohuur al mee.
Dit soort reizen wordt clockwise en counter clockwise gedaan. Dat maakt allemaal niet veel uit. Je kan ook een dag minder Page doen. Bryce naar Page is maar 3 uur rijden en Page naar Monument Valley 2.5 uur dus heb je nog wat tijd voor Page.
Er zijn allerlei combinaties mogelijk. Ik zou wel 2 nachten in Las Vegas blijven. Mooie onderbreking tussen al dat natuurschoon.
yeehaw

1 like

De keuze tussen Las Vegas of San Francisco is heel persoonlijk. Ik zou kiezen voor San Francisco, maar tegelijkertijd zullen anderen mij voor gek verklaren en voor Las Vegas kiezen.
De eerste reis hadden wij ook maar 1 middag en avond voor Las Vegas gepland. Omdat het ging sneeuwen in Yosemite moesten we daar eerder weg, en hadden zo een hele dag in Las Vegas. Als het van de eerste indruk en dag had gelegen, hadden we Las Vegas nooit meer bezocht. We vonden het, komend uit Death Valley een complete hel. Ko wilde de volgende dag niet eens meer terug naar de strip. Toch gegaan, en toen was het toch wel leuk. Dit jaar gaan we weer naar Las Vegas maar dan om een bepaalde reden.
San Francisco zijn we nu twee keer geweest en zou ik zo weer naar terug willen. Dus ja, zeer persoonlijk allemaal :slight_smile:

1 like

Als je een nacht Page schrapt blijven er nog steeds 3 nachten SF over.

1 like

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik zal vanavond even brainstormen met vriendin of het 1 dag extra of 1 nacht schrappen page wordt.
Las Vegas wil ik in eerste instantie niet op besparen en San Francisco lijkt mij gewoon een droomstad. Daar fantaseer ik al jaren over.
Op zich zit er natuur zat bij en ik vind het rijden ook vakantie.
Als het bevalt wil ik sowieso vaker naar dit gebied.

Ps. Ik was van plan om met een convertible te gaan rijden. Daar zit wel airco in, maar is dat überhaupt aan te raden?
Ik snap dat je door death valley niet met de kap open gaat rijden in verband met de hitte etc.

Een convertible is heerlijk langs de kust en in Yosemite maar niet in de woestijnen. Verder heeft een convertible weinig kofferruimte en met meer dan 2 personen al helemaal niet aan te bevelen. Een SUV zet je hoger op de weg en is ons favoriete vervoermiddel.

Ik heb de vluchten geboekt!
De extra dag is ingeplanned. Het zou zonde zijn om daarin te schrappen namelijk.
Nu nog de hotels en de auto en daarna kijken wat we overal kunnen doen.
Zeer onrustige nacht gehad. haha. Als een klein kind.

Ik ben me bewust dat in de woestijn de kap erop moet met de airco aan vanwege de hitte.
Ik ben zelf een enorme cabrio liefhebber, heb er zelf ook 1 waar ik graag in rijd. De enige zorg die ik heb is dat ik de auto een keer onbeheerd achter moet laten met een koffertas op de achterbank vanwege dat de koffer vol zit.
We zijn namelijk maar met zijn 2en.
Reis je van hotel naar hotel zodat je je spulletjes kan achterlaten of zijn er “onbeheerde” momenten van bagage in auto bij?

De grote koffers komen bij ons nooit uit de auto, We nemen alleen de trolleys mee. In 15 reizen naar de USA is er nog nooit ingebroken maar we laten nooit waardevolle spullen in de auto. We hebben een oud netbookje bij ons die in de kofferruimte onder spullen blijft als we ergens gaan wandelen. Over de bagage in de SUV hebben we een dekentje dat over de spullen gaat maar de ramen van een SUV zijn ook al erg donker.
De meeste mensen willen een Ford Mustang als ze een cabrio gaan huren. Zou ik ook willen , machtige auto, maar een Mustang is niet gegarandeerd. Je huurt in een katagorie dus het kan ook een andere cabrio zijn. Een Sebring bv.

1 like

Misschien domme vragen, maar ik begrijp niet wat je hier bedoelt…
Kun je dit uitleggen?
Wat zit er dan in de grote koffers als je ze niet nodig hebt?
Wat bedoel je met trolleys?

Trolleys zijn die kleine rolkoffertjes. We nemen wat we nodig hebben uit de grote koffers en nin de trolley en laten de grote koffers in de auto. We reizen sowie licht. Ik heb nooit de toegestane 50lbs in de grote koffer, altijd minder. Je kan altijd je kleren ergens wassen onderweg en als we tekort komen kopen we de spullen wel in de USA. Vaak nog goedkoper ook zeker vwb kleding. Onze reizen zijn van 10 weken maar we nemen nooit meer mee dan wat we in 1-2 weken nodig zouden hebben.

1 like

Ik zie dat Sedona veel wordt aangeraden. Kan ik dat nog inplannen of wordt het dan krap?

Als je Sedona wil toevoegen zal je een overnachting ergens moeten laten vallen. Maar ik zie niet waar.