Rondreis in oktober

Hallo allemaal,

Wij gaan in oktober rondreizen in thailand voor 4 weken.
We willen eerst naar het noorden, attuya, bridge over the river kwai en chang mai.
Hebben jullie tips wat we zeker in het noorden moeten doen? (betreft activiteiten)

Dan gaan we natuurlijk ook nog naar het zuiden, daar willen we naar een eiland, duiken bij de similans en verder misschien nog een nationaal park. Wat zijn jullie tips in het zuiden en welk eiland raden jullie aan? het liefst in de omgeving van de similans, zodat het te combineren is met het duiken. (het is namelijk in oktober nog regentijd en ik heb begrepen dat dit in het oosten minder is dan in het westen). We willen niet naar phuket.

Dus tips graag!

Groetjes elcke

Hoi Elcke,

Goed vooruitzicht dat jullie naar Thailand gaan.

Als je tips wilt hebben, wil ik je adviseren om even de topics hier in het Thailand-forum door te lezen, dan kan je al heel veel tips vinden mbt het noorden en zuiden.

Mvg,

Dave

ja heb al veel gelezen, maar kan minder vinden over het zuiden en welke eilanden geschikt zijn gezien de regentijd.
Over het noorden natuurlijk veel gelezen, maar extra tips zijn altijd welkom :slight_smile:

Mede-forumbeheerder Steven woont op Phuket en heeft daar een eigen duikschool, denk dat hij je wel veel advies kan geven mbt duiken bij de Similan-eilanden en omgeving !

Ik ken jullie budget niet, maar mocht je nog een leuk resort zoeken in de omgeving van Kanchanaburi, dan kan ik het Oriental Kwai resort aanraden (www.orientalkwai.com), hier vind je ook meer info:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=35752

Beste Elcke,
op vakantie gaan in de maand oktober is inderdaad niet zo goed aangezien de regentijd het de beste maanden voor naar ginder te gaan is vanaf half November tot eind februari vanaf maart is het daar weer volop zomer met temperaturen van meer dan 40 graden.
druk bezochte stranden in phuket zijn patong bach het is 4 km lang en ligt in het midden van de westkust voor Bangkok bezoek de wat Po de grootste tempelcomplexvan Bangkok
het koninklijke paleis ligt in de directe omgeving van de vele Wat’s( tempels)
river Kwai deze rivier is bekend vanuit de tweede wereldoorlog uit de film Bridge on the river kwai ligt ten westen van Bangkok bij de toeristenstad Kanchanaburi.
men kan een bezoek brengen aan het oorlolgskerkhof men kan een boottocht maken over de rivier met de zogenaamde Longtail boten deze bieden plaats voor 8 personen.
zo ik hoop U voldoende te hebben geinfomeerd te hebben zijn er nog vragen dan hoor ik het graag.

groeten,
Frankythai

thanks voor de tips daar kan ik zeker wat mee.
We zitten nu qua eilanden betreft te twijfelen tussen ko lanta, ko phi phi of ko chang (ja helemaal de andere kant). Wat is slim gezien het weer? We willen niet naar extreem toeristisch eiland.
We zijn gebonden aan oktober omdat mijn vriend in november doorvliegt naar nieuw zeeland.