Hoi iedereen,
Nadat ik afgestudeerd ben wil ik graag gaan backpacken door Zuid oost Azië. Ik ben hier gisteren voor naar Kilroy geweest en kwam daar uit op 1 maart t/m half juli, beginnend in Thailand en eindigend in Bali. Ik heb met hun een studententicket combinatie besproken, waarbij ik de heenvlucht van Amsterdam naar Bangkok heb en terugvlieg van Jakarta naar Amsterdam. Als ik binnen nu en twee weken besluit dit te doen ben ik rond de 700 euro voor deze twee vluchten samen kwijt (als ik het via hun doe).
Ik heb ook nog een paar vragen aan jullie.
Ik zie hier veel berichten over kortere reizen (3 a 4 maanden) die dan landen pakken die redelijk bij elkaar in de buurt liggen. Ook zie ik verdere reizen waarbij een groter deel van Azië gepakt wordt, maar vaak is dit dan een reis van 6 a 7 maanden. Bij Kilroy zeiden ze dat het te doen was om van Bangkok naar Jakarta te reizen binnen 4,5 maand maar dat ik dan een continentale vlucht tussendoor moet pakken. Ik vraag me alleen af of het dan niet allemaal erg veel wordt in een korte tijd. Ik zou het zonde vinden om allemaal te haasten en niet echt alles in me op te kunnen laten nemen. Het enige wat voor mij vaststaat is dat ik graag naar Bali wil, dus ik vraag me af of een betere optie dan niet zou zijn om door Indonesië te trekken. De vrouw bij Kilroy zei alleen dat het openbaar vervoer hier erg lastig is. Ik heb dit dus nog nooit in mijn eentje gedaan dus weet niet goed op basis waarvan ik deze keuze moet maken, dus ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hadden?
Een punt waar ik nog mee zit is ook dat ik minder goed loop. Ik wil dus wel echt de tijd nemen aangezien ik denk ik gemiddeld langer over dingen doe en ik niet op reis ga om helemaal gesloopt terug te komen. Vandaar dat ik ook een beetje twijfel over over de grote afstand.
De mensen bij Kilroy raadden me in ieder geval wel aan om een retourvlucht te boeken, vandaar dat ik de keuze dus nu moet maken.
Alle overigen tips zijn ook welkom :)!