rondreis december noordoost thailand

hallo,

Wij zijn vorig jaar in Vietnam geweest en erg genoten van dit schitterende land en onze eerste kennismaking met Azie. Vooral de vriendelijke mensen, de bergvolkeren in het noorden en de cultuur/natuur (halong bay) spraken ons erg aan. Dit jaar dus naar Thailand en hopen daar weer het fijne azie gevoel te beleven. We zijn alleen een beetje bang dat het veel toeristischer en minder puur is dan Vietnam, dus vandaar dat we erover denken om noordoost thailand aan te doen. Heeft er iemand nog tips?

Groetjes, Yvet

Hallo,

Het ligt eraan wanneer je in het jaar gaat. Wij zijn nu in Thailand en het is hier onwijs rustig en totaal niet toeristisch. Dit komt omdat het nu ook laagseizoen is en niemand meer naar Thailand kom vanwege dat gedoe in Bangkok waar de rest van Thailand niks mee heeft en dus gewoon rustig is.
Ik heb geen tips voor noordoost Thailand wij zijn er zelf niet geweest. Maar als je het echte azie gevoel zou willen dan is Cambodja en Laos ook erg leuk om te doen.

gr van Moira

We gaan in de hele maand december.
Wij zouden ook graag naar Laos gaan (Phrabang en Vientiane), maar we hebben geen zin om risico te lopen met malaria of tabletten te slikken. Maar waar is er in de gebieden waar jij wel bent geweest het echte azie gevoel te vinden?

Groetjes, Yvet

Ik vond Cambodja het echte Azie gevoel wel hebben maar ik weet niet goed wat het weer is in december daar.
In Cambodja is Phom Phenh leuk de hoofstad, Siem Reap van Angkor wat, kep en battambang vond ik ook erg leuk.

Laos zijn we alleen in Luang Prabang, Vang Vieng en Vientieane geweest ook er leuk en relax.

Thailand is natuurlijk ook helemaal super maar meer ontwikkeld en toeristischer en in december zal dat helemaal wel zo zijn.

gr van Moira

het weer in cambodja in december was afgelopen jaar tussen 30 en 37 graden.(in phnom phen voelt het heel warm in die stad)
laos is malaria vrij, alleen onder pakse is malariagebied. en cambodja is rond kratie en onder laos tegen vietnam malariagebied.
oosten van thailand is niet toeristisch en als je naar kleinere plaatsen gaat door heel thailand is het ook niet zo toeristisch.

Laos is niet malariavrij. Ik zou voor de juiste informatie contact opnemen met de huisarts, GG&GD of de KLM Travel Clinic.

Dat dacht ik ook al dat Laos niet malariavrij is. Wij zijn er ook geweest ik heb alleen geen malariapillen ingenomen. Ik heb het risico dus genomen. Ik heb me daar wel goed ingesmeerd met deet en in de avond lange mouwen en lange broeken aangehad.

gr van Moira

sorry jullie hebben inderdaad helemaal gelijk.
vietnam is malaria vrij alleen tegen laos en cambodja aan komt malaria voor.
laos en cambodja zijn de steden siem reap, phnom phen, vientianne en luang prabang malaria vrij.
wij hebben ook het risico genomen, ook insmeren en wij slikten vit b1 tabletten.

Vietnam is ook niet helemaal malariavrij zodra je de binnenlanden van Vietnam ingaat heb je wel weer kans op Malaria. Zover ik weet van het ziekenhuis in leiden is heel cambodja en laos niet malariavrij.

gr van Moira

we hebben volgende week afspraak bij GGD, dus laat me nog informeren over malariagebieden en er zijn geloof ik ook verschillende soorten tabletten tegen malaria die niet allemaal even heftig zijn. Want we willen toch ook wel graag naar Laos.
Maar het malaria’vraagstuk’ is nu wel erg overbelicht, ben eigenlijk op zoek naar mooie plekjes in Noordoost Thailand, iemand nog tips?

Phimai en omgeving ! Prachtige Khmer-tempels !!