Rondreis Canada combinatie Oost en West

Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met rondreizen in Canada zowel oost en west in 1 reis gecombineerd.
Ik wil zelf graag met de auto een rondreis maken van ongeveer een maand. Overal zie je of Oost of West Canada, maar ik zou zelf graag het moois van beide combineren. Mede omdat ik samen met iemand reis die west vier jaar geleden al heeft gedaan. Hij vindt het niet erg om dingen nogmaals te zien, maar een aanvulling van het mooiste van Oost zou leuk zijn.

Hopelijk hebben jullie goede tips.

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,
Natuurlijk kan het wel, maar eigenlijk kom je dan aan beide kanten tijd te kort. Twee weken is voor zowel Oost als West te weinig.
Oost-Canada strekt zich uit van de Atlantische Oceaan tot Ontario en Quebec. Het westen van Alberta en British Columbia tot aan Vancouver Island en de Pacific Ocean. Alleen Vancouver Island heeft al voldoende te bieden voor een 4-weekse reis. Het heeft zeker ook met je eigen voorkeur(en)
te maken. Maak je graag veel kilometers of juist niet? Zie je liever bergen dan heuvels? Meren of oceanen? Wat bomen of eindeloze bossen? Blijf je graag wat langer op één plek of iedere nacht ergens anders?

Dank je voor je reactie!
Ik ben wel van het rondtrekken maar er moet natuurlijk wel tijd genoeg zijn om iets goed te bekijken. Geen japannerreis wil ik.
Natuur ben ik wel van en de steden zoals bv calgary trekken me minder. Ik zou graag een binnenlandse vlucht van bv vancouver naar toronto maken om zo het aantal kms rijden te besparen en meer tijd over te hebben om dingen te bekijken.

Groetjes

Een binnenlandse vlucht ontkom je niet aan als je een combi Oost-West wilt maken, of je zou een one-way roadtrip moeten maken van Toronto naar Vancouver. Dat zijn veel, heel veel kilometers, maar het kan wel in 4 weken.
Andere mogelijkheid is de reis bijv. als volgt in tweeën te knippen:
Halifax - Toronto roadtrip.
Toronto - Calgary vlucht
Calgary - Vancouver roadtrip.
Als je voor beide roadtrips elf dagen(of 10-12) neemt, dan is het qua kilometers best te doen.
Halifax is een leuke stad en Nova Scotia een prachige provincie. Je ziet ook nog wat van Quebec en Ontario.
Vanuit Toronto zou je nog een dagtrip kunnen maken naar Niagara Falls, als je dat niet wilt missen. Er is een makkelijke en mooie treinverbinding.
Calgary is geen al te bijzondere stad, maar wel een prima startplaats om de Rockies in te trekken. En na de Rockies richting Vancouver, de leukste (en mooist gelegen) stad van Canada …

Je zou ook kunnen kijken wat je reisgenoot de vorige keer in West Canada gezien heeft. Grote kans dat hij noord BC en Alaska toen bijv. niet heeft gedaan.

Wij hebben dit jaar een rondreis gemaakt van Calgary naar Vancouver maar hebben nog heel veel van BC ook niet gezien. Misschien kun je het ook combineren met USA, bijv. Yellowstone of Waterton. Je hebt dan niet Oost en west Canada, maar wel afwisseling en nieuwe plekken voor je reisgenoot.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Dank jullie voor de reacties. We willen toch graag in Canada blijven. Ik heb Alaska al gezien en hij is al in Amerika geweest. Het aantal km is al enorm en door dit erbij te doen wordt het nog veel meer. Vancouver Island, Banff en Jasper is wel hoog op de lijst om te zien dus we blijven in BC.

Inmiddels is er al wat meer uitgezocht.
Amsterdam - Montreal is eerste vlucht. Waarna ongeveer 12 dagen in Oost met als einde Toronto
Waar ik naar op zoek ben is een excursie waar je kan kayakken met Beluga’s. Deze stond eerst op Askja, maar is er nu helaas vanaf. Als iemand nog goede tips hiervoor heeft heel graag.

Tussenvlucht van Toronto naar Calgary. Hier ong 15 dagen met als eindpunt Vancouver.

Hier zoek ik nog een mooie excursie voor het zien van beren. Ik heb Knights Inlet al gezien, maar vroeg me af of in BC nog meer plaatsen zijn waar je niet met heel veel man op elkaar zit om beren te kijken, maar waar je ze op hun gemak in hun eigen leefomgeving kan bekijken.

We vliegen van Vancouver weer naar Amsterdam.
28 dagen staan er nu totaal in juni.

Als iemand nog goede tips heeft over hotels/motels die niet al te duur zijn maar wel goed hoor ik het ook graag.
Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes,
Sandra