Rondreis Californie sept-okt 2009

Heey allemaal,

Ik ga eind september 4 weken rondreizen in Californie.
Mijn ticket is geboekt, maar van alles daartussen ligt nog niks vast! Natuurlijk heb ik zelf wel een idee wat ik allemaal graag wil zien, maar ik zit een beetje met het probleem dat het voor mij (als 22-jarige) er prijzig is om een auto te huren, omdat, naar wat ik begreep daar dan een behoorlijke toeslag bij komt als je onder de 25 bent. Daarnaast vind ik volledig rondreizen met de greyhound of amtrak ook geen ideale optie… heb vernomen dat alleen reizen met de greyhound ook niet erg veilig is. Heb er aan de oostkost zelf wel eens mee gereisd en ik zou me daar alleen ook niet super veilig in voelen.
Nu heb ik ook gekeken naar groepsrondreizen. Alleen via Nederlandse sites zijn deze reizen erg prijzig. Ik heb zelf een tijd geleden via amerikaanse sites groepsrondreizen gezien, maar ik kan deze sites nergens meer vinden.
Heeft iemand misschien tips? En weet iemand nog amerikaanse sites voor groepsrondreizen?

Alvast bedankt =)!

Groetjes!

gewoon zelf gaan. Auto huren voor jouw leeftijd is hellemaal niet zo heel duur. Geloof iets van 20 euro per dag. Het grote voordeel is dan ook dat je in de steden met de auto uit de voeten kan. LA is bijvoorbeeld bijna niet te doen zonder (vind ik). Alles ligt zo ver uit elkaar en het obv is niet best daaro.

Als je de auto voor zo’n lange tijd huurt kan je er vaak ook nog wel een mooi bedrag afdingen (of een gratis upgrate van je auto) maar dat lukt alleen als je het daar terplekke regelt. Als je het nu al reserveert rekenen ze gewoon het volle pond.

Een groepsreis door de VS is echt te suf :slight_smile:

Ja de auto was ook mijn 1e keus, maar ik begreep dat er dan nog juist 20 dollar per dag bij komt en voor 4 weken is dat toch al snel 500 dollar. Dat vind ik toch best wel veel. En dan een auto huren voor 700 dollar ben je nog 1200 kwijt. En dan komen de overnachtingen er nog bij.

nu ik het me herinner heb ik de gehuurde auto’s ook laten huren door 25 plussers (was toen 21). volgens mij heb je dan inderdaad toch wel een behoorlijk grote kostenpost extra.

misschien via wat forums mensen proberen te regelen om stuken mee te rijden of toch alles met de greyhound te doen. Zo erg zijn ze ook weer niet :-).

Moet wel zeggen dat je in hostels meestal wel binnen een of twee dagen iemand heb gevonden om een auto mee te huren maar dat blijft natuurlijk wel een risico als je “maar” vier weken hebt.

Zou bijna zeggen…probeer een goedkope auto te kopen…

mocht je toch een toer willen boeken… een vriendin van mij werkt in amerika bij Trek America. Zij organiseren active (avontuur) tochten/reizen door o.a. amerika. Tis niet goedkoop maar wel heel gaaf om te doen. Zou zeggen kijk eens op de site www.trekamerica.co.uk

succes ermee en veel plezier al vast.

gr J

Bedankt voor de tips :slight_smile:
Ik denk dat het zoiets toch wel zal worden hoor en heel misschien toch een groepsreis, maar dat moet ik allemaal nog even bekijken!

hallo.

ik ben johan ben 21 jaar.
mischien kunnen we samen reizen.
dan kunnen we de kosten van de auto delen.
dan is het voor onze alle bij goedkoper.
ik zoek nog een reisgenoot voor september.
laat het me snel even horen.
mijn email is johanvanhuis@msn.com

groetjes johan

Hallo NaffyD,

De meeste auto verhuur bedrijven, zoals Avis en Hertz moet je 25 jaar zijn of ouder zijn.
Ik heb hier even op de www gekeken en auto verhuur bedrijven zoals Budget, Dollar, Enterprise, and Thrifty http://www.rentalcarsbycity.com verhuurt autos aan mensen die 21 jaar of ouder zijn.
Onder 21 heb je 2 % kans om een auto te huren hier in Amerika, tenzij je in militaire dienst bent. Alleen in the state of New York kan je een auto huren als je 18 jaar of ouder bent.
Ondanks je een auto kan huren als je 21, 22, 23, en 24 jaar bent, 90% kans dat je een “underage surcharge” moet betalen, Dit kan $10 tot $20 per dag zijn, zoals je zelf al heb aangegeven.
Je maakt misschien een betere kans met Rent a Wreck, http://www.rent-a-wreck.com/ de “underage surcharge” kan 50% goedkoper zijn. De autos die ze verhuren zijn 2 jaar oud of ouder.

Ik raad de Greyhound af…niet een van de veiligste manier op te reizen… maar dat is mijn mening. Amtrak is OK http://www.amtrak.com en prijs wijs te doen. Het openbaar vervoer is helaas niet zoals in Nederland of zoals aan de East coast hier. De auto en vliegtuig zijn de top twee vervoer middelen hier.

http://www.ca.gov/Tourism.html

Veel success met het organizeren van je trip.
:vak02:Peggy

Hey Peggy, bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf 22 en had inderdaad al vernomen dat er dan een toeslag per dag bij kwam van ongeveer dat bedrag dat jij ook noemt.
Bedankt voor die andere site voor auto’s van 2 jaar of ouder, ik zal er zeker op gaan kijken :).

Groetjes