Rondreis Australie/azie

Ik heb gesloten om na mijn bachelor milieukunde samen met mijn vriend ongeveer een half jaar op reis te gaan. Dit zal zijn in juli 2016. Het plan is als volgt,

14 juli t/m 17 september rondreis door Azië. We landen in Bangkok en moeten vanuit hier ook weer verder vliegen. Natuurlijk zijn kleine vluchten wel mogelijk. Wat zijn hiervoor goede ideeën? welke landen moeten we zeker doen en hoeveel landen? we denken zelf aan Thailand, Vietnam, Cambodja. Maar hebben nog geen idee wat we daar precies willen doen en of dit niet teveel of te weinig is.

Dan vliegen we 17 september door naar Sydney. We vliegen dan direct door naar Perth en gaan daar een auto kopen, hier nemen we 1 week de tijd voor. Dus rond 27 september zullen we onze rondreis gaan starten.
we willen van Perth naar Darwin rijden. Dan van Darwin via Ayers rock naar Adelaide en dan via de great ocean road naar Sydney.
We vertrekken weer richting Nedeland op 17 december.

Hier hebben we een boel vragen over!
Wat voor auto moeten we kopen? een 4x4 of een 2wd?
Is het wel mogelijk, een auto in perth kopen en in sydney verkopen? ik lees vanalles over dat de registratie gedaan moet worden in de staat waar die gekocht is of zijn hier nog andere oplossingen voor?
Is in Sydney je auto goed te verkopen, of kunnen we dit beter in Adelaide of Melbourne doen? of missen we dan teveel van de route?
Is de route niet te lang?
Lukt het allemaal binnen het regenseizoen?
Slaan we wat over, of doen willen we iets wat helemaal niet de moeite waard is?

Vorig jaar zijn we met een huurcamper van syney naar Cairns gereden, dit stukje australie viel ons na een half jaar nieuw zeeland toch wat tegen. Erg veel grote steden, veel drukte en niet de mooie natuur die we toen gewend waren. Veel gehoord dat dit alles aan de westkust niet het geval is, klopt dit?

Nou een hoop vragen maar ik hoop dat ik er misschien op een aantal een antwoord zal krijgen:)
Alvast bedankt!