Rondreis 4 weken haalbaar?

ik zou graag een rondreis willen maken van panama naar mexico waarbij ik door de landen panama- costa rica- Nicaraqua- Honduras- Belize-Guatamala- Mexico wil reizen met de bus in 4 weken is dat haalbaar en veilig? En wat zou je als budget kunnen rekenen met overnachtingen en eten enz per dag? IS het goedkoop daar om te verblijven?

Hebben jullie tips voor bezienswaardigheden? Welke reistijd is het beste voor die landen?

6 landen in 4 weken: Ik dacht dat alleen Amerikanen en Japanners zoiets deden.

Doe nou gewoon Panama en Costa Rica, dan heb je het druk genoeg. Begin in Panama stad, doe San Blas, dan via Bocas del Toro naar Costa Rica. Bezoek de Irazu Volcaan, Poas, ga white water raften op de Pacuare, dan naar Arenal vulkaan, en een paar dagen Manuel Antonio om bij te komen, eventueel een dagje of wat Dominical. Dan heb je 4 gave weken en ook echt vakantie !

Thorwald Westmaas
www.thebalboainn.com

Hoi marlou,

Sluit me helemaal aan bij Thorwald, probeer niet teveel te doen. Het is wel mogelijk, maar vooral als je met bussen gaat reizen zit je meer tijd in de bus dan dat je dingen ziet en kan doen. (bussen zijn relatief langzaam, grote afstanden en lang oponthoud aan de grens) In Europa kun je makkelijk 4 of 5 landen in 4 weken doen, maar hier zou ik dat niet aanraden. Neem 2 of 3 landen, en doe een ander jaar 2 andere landen!

Daarnaast zijn landen als Panama, Costa Rica bij uitstek geschikt om op verschillende plaatsen even wat gas terug te nemen, bijvoorbeeld op San Blas in Panama, mijn absolute aanrader. Neem minimaal 2 dagen Panama Stad, bezoek Casco Viejo en Panama Viejo en natuurlijk het kanaal. Verder kun je met de bus makkelijk naar een bergplaatsje, zoals El Valle of Boquette om een koffieplantage of parque Nacional Volcan barú te bezoeken. 2 Andere eilandengroepen de moeite waard: Archipelo de Las Perlas of Bocas del Toro - de laatste is ideaal als tussenstop van of naar Costa Rica, en je omzeilt tevens de drukkere grenspost op de Panamerican…

Qua prijs, tja ligt geheel aan wat je wilt natuurlijk. In Panama zijn hostals te vinden vanaf 20 dollar per nacht. Je kunt in locale restaurantjes voor 2 a 3 dollar goed eten, en bussen zijn hier ook heel goedkoop.

Succes met je keuze, en veel plezier…

Wij willen precies datzelfde reisje gaan doen, alleen dan in 4 maanden?? Is dat goed te doen? Kunnen we het ook in drie maanden doen? Want dan zouden we de laatste maand graag nog op curacao verblijven. Misschien ook nog een weekje vanuit mexico naar cuba gaan…

Tips? Ideeen kwa tijd, want hoe vervelend het ook is, we moeten de tickets nu al vast gaan leggen voor in januari, en ook voor de terugvlucht 4 maanden later.

Dank je wel alvast!

Groetjes, Annelijn.