Rondreis 17 dagen sri lanka route advies

Hallo allemaal,

Wij vertrekken op zondag 16 maart naar Sri Lanka.
Ik heb een globale route samengesteld (zie onderstaand) en ben op zoek naar wat advies wat betreft de route.

  • Ik lees op verschillende plekken dat mensen vooral voor het verkennen van Dambulla, Sigiriya, Polonnaruwa en Anuradhapura gebruik maken van een chauffeur. Is dit aan te raden of ook goed te doen met het openbaar vervoer (dit zijn we gewend om te doen nml.).
  • Is het handiger om zowel in Dambulla, Polonnaruwa en Anuradhapura te overnachten of kan je beter voor één plek als uitvalsbasis kiezen?
  • Ik zag dat je vanaf Colombo ook met de trein naar Anuradhapura kan. Is dit een beter idee?
  • Is het mogelijk om met het openbaar vervoer vanaf Ella naar één van de national parks te gaan? Of kunnen we dit beter met een chauffeur doen?
  • Welk national park raden jullie aan?
  • Is het mogelijk om vanuit het national park met het openbaar vervoer naar Mirissa te gaan of beter met chauffeur?
  • We hebben nu gepland om op woensdag terug te vliegen maar dit zou ook nog een dag later kunnen. Waar zouden jullie dan een dag extra verblijven of heen gaan?

Alvast super bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Hanneke

[TABLE=“width: 637”]

Dag
Wat
Vervoer

maandag 17 maart
Aankomst Colombo en verkennen Colombo

dinsdag 18 maart
Vetrek naar Dambulla en verkennen Dambulla
Bus

woensdag 19 maart
Uitstapje naar Sigiriya
Bus

donderdag 20 maart
Vetrek naar Polonnaruwa en verkennen
Bus

vrijdag 21 maart
Vertrek naar Anuradhapura en verkennen
Bus

zaterdag 22 maart
Verkennen Anuradhapura
Fiets

zondag 23 maart
Vertrek naar Kandy en verkennen
Bus

maandag 24 maart
Verkennen Kandy

dinsdag 25 maart
Vetrek naar Ella
Trein

woensdag 26 maart
Verkennen Ella

donderdag 27 maart
Vetrek naar National Park (Bundala, Yala of Uda Walawe)
Geen idee

vrijdag 28 maart
National park en daarna vertrek naar Mirissa
Geen idee

zaterdag 29 maart
Chillen Mirissa

zondag 30 maart
Walvissen spotten Mirissa

maandag 31 maart
Chillen

dinsdag 1 april
Vetrek naar Negombo en verkennen Negombo
Bus of trein

woensdag 2 april
Terug naar huis

[/TABLE]

Mooi route!!
start in negombo… Wat rustiger dan colombo… En colombo ( hoorde ik) is niet heel eerg de moeite waard om te bezichtigen.
tip voor dambulla etc: regel in negombo n chauffeur die je de hele mikmak laat zien… Zeer efficient qua tijd… Ben je n dagje onderweg maar dan kun je A-pura… Dambulla en sigriya in 1 dag ondernemen.
ik zie dat je nuwarya Ella overslaat?! Best zonde hoor… Ook wel little england genoemd. Prachtige omgeving.

de juiste natuurparken uitkiezen is erg persoonlijk… Weet dat Yala superdruk kan met toeristen! Dat vond ik zonde.
galle is zeker n uitstapje waard… Je kunt er uren rondlopen… erg leuk

veel plezier!