Volgend jaar ga ik met mijn twee kinderen (8 en 5 jaar) en moeder naar Zuid Afrika. En probeer een relaxte route te maken waar we veel zien.
Is het te doen (op relaxt tempo met kinderen) om beginnende in omgeving Stellenbosch (acco nog niet bekend) en eindigend in Greenpoint Kaapstad een dag het rondje schiereiland te doen? Muizenberg, Boulder’s Beach, Cape Point, Simon’s Town enz…
Leuke plannen, maar in welke periode?? In de Nederlandse zomervakantie misschien? Als dat zo is, moet ik je vertellen dat het dan regentijd is daar en het kan dan ook koud zijn, winter…
pin het Noorden is het een stuk warmer en droog!
We gaan in mei en beginnen in Plettenberg bay (als uitvalsbasis de eerste dagen). Dus we hoeven niet af te koelen bij de zee is mijn verwachting.
Via Oudtshoorn en de R62 gaan we naar Stellenbosch en Kaapstad. Tot en met Oudtshoorn heb ik acco en ook in Kaapstad. Tussen Oudsthoorn en Kaapstad hebben we 3 nachten.
Vanuit Stellenbosch is het zeker te doen en zelfs helemaal niet ver. Ik zou me concentreren op Cape Point en Boulder’s Beach. Muizenberg en Simon’s Town zijn leuk om een terrasje te pikken, maar er is verder niet veel, zeker niet met jonge kinderen.
Voor kinderen niet veel te doen, op die route helaas. behalve 2 Ocean aquarium bij het waterfront.
en de regens kunnen dan al,beginnen als je pech heb.