Rond januari naar Oslo

Hoi
wij willen rond januari naar Oslo gaan voor een kleine week
en zoeken fijne wandelgebieden in de natuur.

Is dit te doen in wintertijd? Heb je daar speciale materialen voor nodig?
Is het bereikbaar met openbaar vervoer?
Wat zijn de kostprijzen van overnachtingen en treinritten e.d.?

groetjes:wereld:

Ik ben wel eens in Oslo geweest januari, het was toen overdag -10 C, 's nachts -20 C. Dit heeft het er niet minder leuk om gemaakt, alleen wat vaker koffie gedronken om warm te worden.

Wij hebben toen niet gewandeld, dus daarmee kan ik je niet helpen. wel moet ik je zeggen dat er gewoon sneeuw zal liggen en je daarmee rekening zult moeten houden.

Wij zijn wel wezen sleeen, wat geweldig was. We stapten in de stad op de metro, en kwamen buiten de stad terecht. Daar huruden we een slee waarmee we tussen de kinderen van de berg raceten. Beneden pakten we weer de metro en zo hebben we ons een middag geweldig vermaakt. Ook lagen hier enkele ski/snowbaord pistes. Hoe meer ik er over nadenk (maar die trip was wel in 2000, even geleden dus) denk ik dat je qua wandelen toch echt in het verkeerde jaargetijde zit. Of je moet echt bewust voor de winterse omstandigheden gaan.

Hoi
Ben dit jaar naar Oslo geweest ik raad u af om dat te doen het is een saaie stad zeker als je graag in de natuur zit.Het mooiste zijn de kleine dorpjes,en wil je veel zien moet je rondtrekken bv met de tent je kunt overal vrij kamperen .Het is in die periode natuurlijk niet te doen om daar rond te wandelen en te kamperen en er ligt daar dikwijls dan 2 meter sneeuw heb daar vrienden wonen daarmee weet ik dat .Het vroegste om naar daar te gaan is rond Mei beste is om een wandel gps mee te nemen want je loopt daar vlug verloren .

Groeten

Ik vond het geen saaie stad hoor. Ik ben er in de zomer geweest met 25 graden en in de winter met -10 maar vond het beide keren geweldig!