Ik heb net een citytrip Oslo geboekt voor volgende week (vrijdag-zaterdag-zondag) en zou graag weten wat er echt de moeite om te doen is in die drie dagen en wat niet zo speciaal is… Ik zou heel graag de zaterdag de natuur intrekken maar waar moeten we dan best naartoe gaan?
Ik heb weinig ervaring met Oslo, rijd er meestal nogal hard voorbij. Laatste keer dat ik er geweest ben is echt al hele poos geleden. Ik heb echter wal wat handige linkjes voor je:
Vorige week richting Oslo getrokken en wat was me dat een tegenvaller.
Alles is daar echt vreselijk duur, enorm vuile stad, heel veel zatlappen en onvriendelijke naasten, weinig cultuur en we hebben nochtans hun vikingmuseum, E.munchmuseum, Natuurhistorisch museum, Skimuseum bezocht maar geen enkele daarvan kon me bekoren.
Ik moet er wel aan toevoegen dat de periode misschien niet zo goed was daar het heel mistig was en vol met sneeuw lag en we dus niet konden gaan wandelen in de natuur…
Ik spreek me ook niet uit over Noorwegen zelf, waarschijnlijk is het noorden veel mooier en daar ga ik zeker binnenkort eens naar toe, maar Oslo was toch beneden alle verwachtingen!
Ik vond Oslo eerlijk gezegd wel leuk voor een dagje. Naar dat beeldenpark geweest (Vigelandsparken), het oude fort etc. En vond het operagebouw ook bijzonder dat je er zo op kan lopen. Maar inderdaad, er zijn leukere Europese steden voor een stedentripje. Vanuit Oslo heb ik de Norway in a Nutshell tocht gedaan in 't weekend en dat vond ik wel echt een aanrader!