In september ben ik een weekend in Oslo. Heeft iemand tips wat er zoal te doen is? Volgens mij staat Oslo niet erg bekend als stedentrip, is het wel de moeite waard?
Ik ben inmiddels meerdere keren in Oslo geweest en blijf het een heerlijke stad vinden!
Je kan via de hoofdstraat vanaf station naar het koninklijk paleis lopen, lekker een fiets huren en rondfietsen en vergeet niet een bezoek te brengen aan het Bygdoy eiland, hier zijn vooral het Fram en Kon Tiki museum aanraders… aan de water kant heb je ook het nobel peace price center wat ook een aanrader is!
Vigeland park (beeldentuin)
Even googlen en je hebt veel info.
Ben vorige week terug gekomen uit Oslo. Wat een heerlijke stad. Als het lekker weer is, ga er met de boot op uit. Echt een aanrader! Ook de nieuwe wijk aan de haven is zeker leuk, de sfeer die daar hangt is erg ontspannen. Het Vigeland park is inderdaad erg mooi. De wandeling van het centrum naar het vigeland park brengt je langs het koninklijk paleis. De wijk die daar achter ligt kent hele mooie gebouwen. Heb je tijd over, trek er eens op uit in de omgeving. Er zijn zoveel mooie bossen en meren in de omgeving. Vind het jammer dat ik er maar eventjes heen kon.
Het is echter geen goedkope stad dus zorg ervoor dat je genoeg geld bij hebt. Alvast veel plezier!