2 Studenten naar Oslo (TIPS?)

Beste,

In het weekend van 9 juli gaan we naar Oslo. We zijn 2 vrienden (beide 20) en wilde graag wat anders dan de Spaanse Costa. We zouden graag wat tips willen ontvangen van mensen die ervaring hebben met Oslo.

We komen aan op vliegveld Oslo (Rygge) aan. Wat is een goedkope mogelijkheid om in Oslo te raken? Trein / bus, prijzen?

Daarnaast zijn tips over Hotels/hostels en uitgaansmogelijkheden natuurlijk ook welkom!

Bvd!

Bij de meeste vliegvelden waar Ryanair op vliegt zijn er vaak directe busverbindingen met het centrum (in dit geval Oslo). Dit kost meestal rond de 12 euro per ticket en gaan vrijwel ieder uur/half uur.

Ik ga binnenkort ook naar Oslo met mijn vriendin en vader. We weten allemaal nog niks van de stad en omgeving omdat het ook voor ons de eerste keer is dat we daar komen. Wij gaan pas later dan 9 juli. Kun je misschien na terugkomst enkele tips geven wat leuk is om te zien of doen?

Beste Fielders,

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met reizen (ook met ryanair). Er gaat een trein vanaf het stadje Moss had ik al gezien. Trein kaartjes (met tijd) kun je vooraf bestellen. Echter weet ik niet of dit verstandig is met eventuele vertragingen en of je ook korting kan krijgen via iets.

Uiteraard zal ik je een berichtje sturen met mijn ervaringen over de stad.

Als mensen tips hebben we horen het graag!

BVD!

Ik zou zeker een bezoek brengen aan het Vigelandpark.
Toegang is gratis.

http://www.vigeland.museum.no/en/vigeland-park/visiting-information

1 like

flybussen.no -> bussen naar Oslo
NSB.no, noorse spoorwegen. klopt,trein gaat inderdaad vanaf moss en daar brengt een bus je naartoe vanaf het vliegveld. bedenk wel even om een treinkaartje op het vliegveld te kopen, als dat kan.

En hostels vind je via hostelworld.com. het zijn er niet zo veel en het kost aardig wat daar… HEt beste kan je gaan kamperen, net buiten de stad ofzo :wink: Je mag in de natuur vaak wild kamperen!

2 likes

Ons hotel grenst aan dat park dus dat komt mooi uit!
Verder bedankt voor de reacties alvast