Langweekend Oslo

Hi,

wij gaan in july een lang weekendje Oslo doen.

Nu lezen we veel over de Oslo pas en het vervoer van en naar ons hotel.
Wij verblijven in het hartje centrum.

Wie kan me vertellen wat nou het beste is, de flybus of trein, aangezien we later aankomen willen we liefst niet te lang nog reizen.

Weet iemand of de oslo pas in nederland te krijgen is?

En is de Oslo pas ook geldig op het vervoer van en naar de luchthaven?

Vast bedankt.

Zowat alle hotels beweren in hartje centrum te zijn… als het echt zo is, dan is Flytoget absoluut de snelste en beste optie (maar het kost wel meer dan de bus). Maar, meestal blijkt dat het hotel toch niet pal naast CS te liggen, en dan kan de bus een betere optie zijn omdat die op meerdere plekken en in de buurt van de grotere hotels stoppen. Je doet er wel snel een half uur langer over, maar het is goedkoper, en potentieel minder lopen.
Je kan ook met de lokale trein van NSB gaan, maar die rijden niet zo vaak. Zijn wel een stuk goedkoper dan Flytoget, en duren maar een minuut of 5 langer.

Een taxi kan natuurlijk ook, zie hier voor een aantal prijzen: http://mobil.aftenposten.no/reise/article4269936.ece Belangrijk is dat je bij aanvang een vaste prijs moet vragen, anders ben je snel het dubbele kwijt.

Kan je de Oslo pass niet gewoon online kopen?

1 like

Dank,

ons hotel ligt op de kruising met de grote winkelstraat.

Ik moet eens kijken want vond vanmorgen alleen in het noors een site van de oslo pas.

Dank voor je tip.

De grote winkelstraat, ik neem aan dat je Karl Johans gate bedoeld. Die is ongeveer een kilometer lang en kruist vele straten. Afhankelijk van waar je hotel precies ligt zou het kunnen dat het minder ver lopen is vanaf Nationalteatret. Flytoget stopt daar ook, maar de frequentie is dan maar eens in de 20 minuten ipv iedere 10 minuten.

Kijk eens op een van deze sites, zijn ook in het Engels beschikbaar (maar ze lijken momenteel serverproblemen te hebben daar): www.visitoslo.com/
www.visitnorway.com/no/reisemal/ostlandet/oslo/