Roepies invoeren

Sodemieter toch eens op met dat slappe gelul van je, ik schrijf gewoon Amsterdams, als mensen daar niet tegen kunnen dan moeten ze maar bij de moderator klagen. Jij bent in ieder geval geen moderator. Slechts een gefrustreerde Indonees doe denkt dat ie iets is. Ik heb slechts wat aanvullingen gegeven op je waardeloze stukkie waarin je weer eens zeer onduidelijk was, omdat je niet kan schrijven, niet kan formuleren en nooit weet waar je het over hebt. Verontwaardigde leden kunnenals hetgeen ik schrijf niet aanstaat bij Ketut een klacht indienen. Jij niet want doet niets anders dan klagen, sijken en het slachtoffer uithangen.

Het gaat niet of je op zijn Mokums schrijft , dat is niet erg.
Men begrijpt ook wel dat het woordje “geil” ook als "opgewonden zijn " kan lezen.

Maar wel een beetje vreemd in een topic over vrije rupiah invoer naar Indonesia.

dat heet niet vergissen, je praat over materie waar je niets vanaf weet. Internationale handelstransacties met Indonesië geschieden in US$, € of Jap ¥. De rupiah is gewoon “lokaal” geld (incourante valuta). Er is echter wel een overeenkomst met de ASEAN landen waarbij de onderling valuta bij de banken inwisselbaar zijn. Voorheen kon je in het buitenland alleen in Singapore dat Mickey Mouse geld inwisselen. Ik zou zeggen licht die luie tokus van je eens op en pak je fietsie en ga naar het GWK op het CS, met de Tolhuispont ben je daar zo (nee beca zijn er niet in Amsterdam Noord). Vraag daar eens om een miljoen Rupiah, die hebben ze in voorraad en maak je daarna kwaad om wat je moet betalen, ik wed meer dan 1€ voor 11.000 Rp. Jij wilt dan wel Rp gaan kopen maar dat is ook weer van die onduidelijke bisnis. Javanen zijn boeren geen zakenmensen. Bij deze is iedereen gewaarschuwd.

Geil is een gewoon Nederlands woord dat je gebruikt om een bepaalde gemoedstoestand uit te drukken, maar ja wat weet jij nou van Nederlands. Niets toch, 40 jaar in dat land nooit iets geleerd. Nogmaals het modereren moet je aan de daartoe benoemde persoon overlaten. dat patserige gedrag maakt je tot een zeer misselijk mannetje, zeker in combinatie met dat rare taalgebruik vajje. Je neemt plaats op een stoel die niet bij je past, het ware het verstandigst om gewoon de sapu te blijven hanteren, daar ben je het meest geschikt voor en iedereen spreekt je dan aan met meneer.:smiley:

Is het zo? Alleen in Singapura ?.
Dit kan ook interessant zijn voor mensen die in Singapura of andere Asean Landen hun overtollige Singapura dollar of Ringgits of Peso etc willen ruilen voor rupiah als ze verder willen reizen naar Indonesia.

Kan je iets duidelijker zijn ?

Zou het negatief of positief zijn om met "boeren "zaken te doen ?
Een beetje verduidelijking is wel nodig .

Nogmaals , dat “amsterdamse” woordje** G** kan men op verschillende manieren schrijven.
Wat ik grappig vind is dat je in een "bepaalde gemoedstoestand kan verkeren " door alleen maar naar die flitsende slanke vingers te kijken.
quote :
Het is echter een genot om die mooie dameshandjes een pak biljetten af te zien tellen met die mooi gevormde kleine handjes, ze hebben daar speciale technieken voor. Ik kan daar niet te lang naar kijken, ik wordt er vreselijk geil van. :wub:

Lezen man!! ik heb geschreven dat het wisselen voorheen alleen in Singapore kon. Wanneer ga je berichten goed lezen en dan pas reageren. Het inwisselen in alle ASEAN landen is overeengekomen ergens in de 90’er jaren, natuurlijk onder druk van Indonesië. Ik zou zeggen Google maar naar die overeenkomst. Daaruit vloeit voort dat je alle ASEAN valuta ook in Indonesië in kunt wisselen. Je houdt er weer zeer onpraktische ideetjes op na.

Het is uiterst lastig om met Javanen zaken te doen, dat eeuwige getawar, het eerste wat ze zeggen zelfs als ze de handel nog niet gezien hebben is “mahal”. Dan het niet nakomen van afspraken als deze niet in hun eigen belang zijn, altijd te laat. Als het in hun eigen belang(kepentingan sendiri) is dan komen ze eerder, dan houden ze nergens rekening mee. Ik heb net mijn inboedel aan die inlanders verkocht. Ik heb zes weken lang allerlei figuren over de vloer gehad. Ik wilde het niet per stuk verkopen, maar in enen. Zoveel geld hebben ze nooit. Het is me toch gelukt, het computergedeelte heb ik apart gedaan. Ik kan stellen dat ik een gouwe prijs heb gevangen. Alle adviezen van anderen heb ik in de wind geslagen en mijn eigen koers gevaren. Ik wilde voor mijzelf bewijzen dat ik ze wel door had na al die jaren. Mijn 12,5 % Joodse bloed heeft mij in deze een zeer goede dienst bewezen want al mijn Javaanse vrienden vonden het een knap staaltje. Ik liep alleen weer met stapels Micky Mouse geld rond. Ik heb het er lekker door heen gejast.

Ik denk dat het helemaal niet vreemd is dat je opgewonden raakt van een paar mooie handen, sommigee mannen hebben daar zweepslagen voor nodig, nou mijn niet gezien. Zo een stevig handje met roodgelakte nagels die de Jonge Heer vasthoudt doet deze steigeren, althans dat is bij mijn het geval, ook nog op 61 jarige leeftijd .:wub: Overigens is “geil” geen Amsterdams woord, het komt zelfs als achternaam voor, nou jij weer.:smiley:

“Geil zijn wil zeggen dat sex je gedachten volkomen in beslag neemt. Je kunt aan niets anders denken. Kleine prikkels van buitenaf zijn voldoende om je fantasie op hol te brengen.”

In het bahasa Indonesia zegt men “gatal”, dat betekent dat je er jeuk aan hebt, komt op hetzelfde neer :D. Moderner is “horni”