Roemenië in 2011 (balans + video)

http://www.travelmix.ro/trenduri-ale-turismului-romanesc-in-2011/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+TravelMixChannel+%28Travel
Beste Roemeniëliefhebbers,

In 2011, de Roemeense toeristische sector zag zo uit : een verlaging tot 20% van de strandvakanties, maar een groei van de “incoming” toerisme (buitenlandse toeristen) en van de “corporate travel”.
Tijdens de eerste 9 maanden van 2011, meer dan 12,6% buitenlandse toeristen hebben Roemenië bezocht, dit vergelijkend met 2010; afkomst : Duitsland, Italië, Frankrijk, Groot Brittannië en VS.
Triestig nieuws: Roemenië trekt het minste aantal buitenlanders van gans EU !

Ik gun Roemenië meer ecotoerisme, maar zeker geen massatoerisme. Ik hou het liever als een goed bewaard geheim dat Roemenië een geweldig land is.

Right ! maar denk dat de toerisme iedereen gelukkig maakt, toeristen en de “locals”, denk je niet ?
Groetjes
Sopirla>>>

Het brengt natuurlijk geld in het laatje alsmede werkgelegenheid. Maar is de Spaanse Costa er op vooruit gegaan met massatoerisme? Is de bevolking nou echt gebaat met Oh Oh Gerso volk?

A, neen, zo erg wil ik zeker niet ! Een doordachte toerisme, de Roemenen moeten ook hun mentaliteit veranderen i.v.m. toerisme (geld maakt je niet altijd gelukkig, het is wel praktisch om het te hebben…), ja, misschien moeten ze nog leren wat “eco-toerisme” betekent…
Maar we, als reizigers, moeten hun leren en stilaan zal alles beter gaan dan nu, vind ik.
Groetjes
Sopirla>>>