Hoi hipper de piep,morgen terug naar school?nog plannen voor het weekend,of hou je het rustig?
Heb nog een hele grote reep witte chocolade voor je klaargezet!(post 654)
Mmm, bedankt voor de witte chocolade georgessiam!
Ik weet nog niet of ik morgen naar school ga, ik heb namelijk maar een uurtje les en dat betekent dat mijn reistijd nog langer is dan dat ik les heb.
Van het weekend ga ik naar m’n vriend toe, ik heb nog geen idee wat we gaan doen. ![]()
En wat zijn jouw plannen voor het weekend? Mits je iets kan doen vanwege je rugpijn natuurlijk.
Zal niet veel doen vrees ik,hipper de piep! ik verrek van de pijn,wou nog bladeren gaan rijfen op de straatkant zelf dat lukt niet.
Smorgens als ik mijn klederen aandoet lukt me ook niet.Dus zit ik te computeren in mijn (sorry voor het woord)onderbroek.
Jeetje, dat is echt heel erg rot voor je georgessiam! Het lijkt me erg vervelend als het je al niet goed lukt om je aan te kleden. Ik hoop dat de pijn snel een beetje minder wordt.
Maar goed, ik vroeg me iets af en jij als Vlaming kunt die vraag prima beantwoorden. Vinden de Vlamingen onze harde “G” nou echt zo vervelend klinken?
No fun at all !!
Neen hoor,hipper de piep,valt reuze mee,zelf maak ik er geen enkel bezwaar om.Moet wel dikwijls lachen met nederlandse woordjes,zoals (sorry voor het voorbeeld) poepen(naar het toilet gaan,bij ons heeft het woord een andere betekenis die ik je zal besparen.lol2
Haha, die betekenis ken ik!
Maar in Antwerpen hebben ze toch ook weer hun eigen dialect? In Matroesjka’s spraken ze ook “Antwaarps” meen ik me te herinneren. Dan waren er dingen als “Ik zen muug, ik goa sloapen” en “Ge zijt mijne boas nie eh, paljas”. Paljas?! Nooit van gehoord, maar het zal wel idioot zijn o.i.d. ![]()
Je wordt nog een echte antwaarpse vrouw hipper de piep!lol2
Ik zen muug,ik ben moe.ne glaze boterham,wil zeggen een pintje bier.
Ach ja, ik heb teveel naar die serie gekeken denk ik! Dat was toch een lekker ding, die Ray van Mechelen.
kuch
“Ne glaze boterham” is wel geniaal gevonden, haha. Er was ook een stukje van “Ik vind da geestig ze, moar gij precies nie eh! Staade gij nou te bleite?” Lol.
Ken je deze zin,of moet ik het vertalen Danechka?
tsja ik heb de 2 delen gezien van die serie!spijtig dat de meisjes van Rusland in het verkeerd daglicht werden gesteld.
Ja, “Ik vind dat grappig, maar jij blijkbaar niet he? Sta je nou te janken?” ![]()
Maar inderdaad, al waren het in de tweede serie vooral Thaise, Bulgaarse, Oekraïnse en Moldavische meisjes. In de eerste serie waren het de Russen en de Litouwers. Ik weet niet of er mensen zijn die door het zien van die serie een verkeerd idee hebben gekregen over Russen (en de rest), als dat wel zo is zijn ze behoorlijk bekrompen. Oost-Europeanen hebben sowieso al vaak de naam, beetje jammer eigenlijk.
Ik zeker niet Danechka,maar het spijtige is,vele jonge meisjes worden onder valse voorwensels gelokt naar het buitenland en belanden spijtiggenoeg in de prostitutiewereld.(misschien naieviteit van de meisjes wil zal het zeggen)
Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van naïviteit en de hoop op een beter leven. Mocht ik helemaal niks hebben en er wordt mij belooft dat ik in België veel geld kan verdienen door te dansen, tja… Nu denk ik dat ik het waarschijnlijk niet zou geloven maar dat komt omdat ik me niet helemaal in de situatie kan verplaatsen. Toch zou ik het niet gek vinden als er meisjes zijn die het wél geloven.
tsja de keerzijde van de medaille,wij leven in een euchhh welvaarstaat terwijl in sommige landen (spreek in het algemeen)men moeten werken in het zweet om eten te kunnen kopen.
Ja inderdaad, nou heb je in elk land mensen die het slecht hebben, maar ik snap je punt.
Mooi zo ,hipper de piep! nu tot strakjes moet nog wat dingen regelen.
groetjes:georges.:dag:
Ik ook, ik ga me maar eens bezig houden met de Russische politiek… Er gebeurt tenslotte genoeg om een leuk stukje over te schrijven. ![]()
Hoi hipper de piep,alles goed met je?sorry dat ik nu pas reageer in deze topic.
Maakt niet uit, ik was nog druk met een verslag en ondertussen heb ik een hele tijd met m’n vriend aan de telefoon gehangen. Alles gaat goed met me, ik heb echt teveel energie dus het zal nog wel even duren voor ik ga slapen. ![]()
Hoe gaat het met jou en je rug?
Straks voor het slapen gaan nog een valium pilletje nemen.
Zo morgen ga je niet naar school,dus veronderstel ik dat het voor jou shoppingtime is?lol2